دادگستری مازندران: هرگونه کوتاهی در مسائل جاده کندوان توجیه‌پذیر نیست

نوشهر- ایرنا- رییس‌کل دادگستری مازندران گفت: رهاسازی سنگ در جاده کندوان و آسیب رسانی به اموال مردم نقض حقوق آن ها است و هرگونه کوتاهی دیگر در امورات مختلف این محور توجیه پذیر نیست. 

به گزارش ایرنا، عباس پوریانی روز یکشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی دادگستری در شهرداری مرزن آباد چالوس افزود: دادستان ها در شهرستان ها باید در روند اجرای طرح ها نظارت ‌کنند.

وی اظهارداشت : روند اداری زائد باید حذف شود، قوانین خوبی داریم اما متاسفانه مجریان خوبی نداریم .

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه شرایط مسافران را درک نمی کنیم و معطلی ۱۲ ساعته آنان در محور کندوان به ویژه در ایام تعطیلات و اواخر هفته زیبنده کشور ما نیست.

رییس کل دادگستری مازندران با بیان این که در تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۲۲ میلیون نفر به این استان سفر کردند ، بر ضرورت خدمات رسانی همه جانبه به آنان تاکید کرد.

پوریانی تصریح کرد : بیش از سه دهه ، یک مورد دیده نشده که مسوول دستگاه اجرایی اعلام کنند که دستور قضایی صادر شده در بخش های مختلف استان اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد : اگر مردم در مسیر اجرای طرح ها هم املاک و اسناد و مدارک دارند قانون تعریف کرده و ضمن آنکه حقوق مردم در نظر گرفته شده باید حفظ شود.

وی به بازدید از چندین طرح عمرانی شهرستان چالوس در ۲۴ ساعت گذشته تا امروز اشاره و اضافه کرد : در بازدید تاکید شد این طرح های عمرانی باید به سرعت سرانجام برسد و تحقق این مهم باید نگاه ها تغییر کند.

به گفته رئیس کل دادگستری مازندران کارها در سایه همدلی میان دستگاه قضایی و اجرایی انجام خواهد گرفت و مسائل و مشکلاتی است که از عهده استاندار مازندران بر نیاید همه نهادهای اجرایی باید کمک کنند.

وی افزود : در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان قرار داریم که فرصت بسیار مهمی است تا مشکلات و نارسایی های استان را در قالب بسته پیشنهادی مطرح شود.

لزوم پیگیری برای انجام طرح ها

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: نشست های متعددی در باره علت تاخیر طرح تعریض ملی کندوان برگزار شد و به نظر می رسد خیلی از تاخیر ها به عدم پیگیری بر می گردد.

احمد توکلی افزود : گام نخست این طرح ملی قرار بود تا پیش از سال جاری به سرانجام برسد که متاسفانه تکمیل نشده و جای تامل دارد.

وی به فرماندار چالوس توصیه کرد این طرح بسیار مهم‌بوده و باید مورد پیگیری قرار گیرد و متاسفانه گام نخست طرح که پنج کیلومتر نخست بوده اختلاف سطح ساخت محور است.

وی هماهنگی نداشتن میان پیمانکار و کار فرماها را از دیگر مشکلات فرارو برشمرد.

هرگونه کوتاهی در مباحث محور کندوان توجیه‌پذیر نیست

انتقاد از روند کند اجرای طرح ملی در کندوان

فرمانده پلیس راه کندوان با انتقاد از کم کاری در روند اجرای این طرح ملی، گفت : روند لاک پشتی این طرح ملی از دغدغه ها گذشته چرا که در روزهای آخر هفته تبعات ترافیک بغرنج را از چشم پلیس راه می دانند.

سرگرد محمد احمدی افزود: طرح ملی چهار خطه کردن کندوان تاریخی شده و با ادامه این روند افزون بر بروز گره کور ترافیکی داد مردم مرزن آباد را هم در آورده است.

شماری از مسوولان حاضر در این جلسه از طرح های عمرانی محور ارتباطی کندوان بازدید کردند.

جاده چالوس - کرج (کندوان) به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر، تنها راه ارتباطی زمینی پایتخت به شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران است و این مسیر به خاطر برخورداری از چشم اندازهای منحصر بفرد و آثار طبیعی و تاریخی فراوان در تمامی ماه ها بویژه نیمه های نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha