۹۰۰ مددجو از آموزش‌های خودمراقبتی بهزیستی اردبیل بهره‌مند شدند

اردبیل - ایرنا - معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۹۰۰ نفر از دختران و بانوان در این استان از محتوای آموزشی کاربردی خودمراقبتی از آسیب‌های اجتماعی بهره مند شدند.

پرویز پروین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح با هدف آگاه سازی زنان و دختران از مراقبت‌های اولیه روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش سواد رسانه ای برای دختران نوجوان ۱۳- ۲۰ سال و بانوان جوان ۲۰- ۴۰ سال اجرا شد.

وی تصریح کرد: تمرکز اصلی این طرح بر موضوع خودمراقبتی است و خودمراقبتی، روشی کاملا آموختنی به روشی آگاهانه است که هر فرد برای مراقبت از خود، خانواده و دیگران انجام می‌دهد تا از آسیب‌های اجتماعی مصون بماند.

وی ادامه داد: خودمراقبتی شامل اقدامات و تصمیماتی جهت حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب‌های اجتماعی و توانایی رفع نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی است و موجب افزایش کارآیی افراد جامعه و کسب مهارت‌های اجتماعی و فردی می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: کسب دانش و اطلاعات مفید و افزایش سواد خودمراقبتی زنان و دختران بسیار اهمیت دارد و سبب مصونیت آنها از مسائل و مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی و روانی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، بیش از ۲۷ هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha