تحقق مطالبه چندین ساله شهروندان جنوب تهران/ گره کور ترافیکی میدان بهمن، باز شد + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - گره کور ترافیکی میدان بهمن که سالیان سال اهالی محله جوادیه و مردم جنوب تهران را آزار می‌داد، عصر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت رقم خورد تا بخشی از مشکلات اهالی محله کاسته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از اهداف و شعارهای مدیریت شهری ششم کاهش فاصله طبقاتی و سطح زندگی در شمال و جنوب پایتخت بوده است که یکی از محورهای تبلور این هدف، موضوع ترافیک و تسهیل در تردد است.

میدان بهمن در جنوب تهران از دیرباز خاستگاه ترافیک بوده و گره کور ترافیکی این نقطه برای اهالی این محله، مناطق ۱۶ و ۱۹ و در نهایت افرادی که از جنوب شهر چه از شهرری و چه از بهشت زهرا(س) قصد ورود به بزرگراه نواب شمال و دسترسی به مرکز شمال شهر داشته و مهمتر از همه اهالی محله جوادیه همیشه آزار دهنده بوده است.

تحقق مطالبه چندین ساله شهروندان جنوب تهران/ گره کور ترافیکی میدان بهمن، باز شد + فیلم

از این رو از سال ۱۴۰۰ طرح ساماندهی تندگویان- نواب به صورت جدی در دستر کار قرار گرفت و در این راه بزرگترین مشکل، حل موضوع معارضان بود تا این طرح که در چهار جبهه بود، اجرایی شود؛ کار سخت بود اما مدیریت شهری و به طور مشخص شهرداری منطقه ۱۶ و معاونت فنی و عمرانی پای آن ایستاد تا این پروژه چهار مرحله‌ای که فاز اول آن چندی پیش افتتاح شده بود به سخت ترین مرحله خود برسد.

دوشنبه گذشته مرحله احداث زیرگذری که گره کور ترافیک میدان بهمن را رفع می کرد؛ این مهم با تمام سختی‌ها رقم خورد تا این مرحله سخت، به پایان برسد و در آخر مرداد امسال شاهد نهایی شدن ۲ فاز دیگر آن باشیم.

شهردار منطقه ۱۶ تهران در این مورد به ایرنا می‌گوید: این پروژه یکی از بزرگترین طرح‌های پایتخت بود که به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران عملیاتی شد تا مطالبه چندین ساله شهروندان در مدیریت شهری ششم محقق شود.

محمد امین سالاری پور اضافه کرد: با اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب - تندگویان گام بزرگی برای تحقق این مطالبه برداشته شد و با توجه‌ به وسعت پروژه مقرر شد در چهار فاز اجرایی شود.

به گفته او، پروژه‌ای که بار ترافیک جنوب تهران و مسیرهای منتهی به محورهای بزرگراهی تندگویان و شهید هاشمی مناطق ۱۶ و ۱۹ را کاهش می‌دهد.

تحقق مطالبه چندین ساله شهروندان جنوب تهران/ گره کور ترافیکی میدان بهمن، باز شد + فیلم

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: فاز اول این پروژه سال گذشته افتتاح و زیر بار ترافیک رفت و مدیریت شهری قول داد بهار ۱۴۰۲ فاز دوم بهره‌برداری شود که خوشبختانه محقق شد.

سالاری پور افزود: فاز سوم هم ۲۰ روز بعد از بهره برداری فاز دوم تکمیل و ۲ ماه پس از بهره برداری از این فاز، فاز چهارم افتتاح می شود.

او با بیان اینکه با افتتاح فاز دوم، پایتخت‌نشینان برای همیشه با ترافیک میدان بهمن خداحافظی می‌کنند و تردد در مسیر بزرگراه تندگویان و شهید هاشمی تسریع و تسهیل خواهد شد، گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم یعنی زیرگذر تندگویان دسترسی شهروندان در مسیر شمال به جنوب بزرگراه تندگویان از میدان بهمن به سمت آزادگان تسریع می‌شود و با پیش‌بینی رمپ ورودی و خروجی قطعا ترافیکی در این محور نخواهیم داشت.

سالاری پور یادآوری می‌کند: فاز اول این پروژه از شمال به جنوب نواب - تندگویان، فاز دوم پروژه از میدان بهمن به تندگویان، فاز سوم از محور تندگویان به نواب شمال و فاز چهارم مسیر رمپ و پایه‌های پل چپ‌گرد است.

از سوی دیگر این پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته و به گفته مدیر پروژه تقاطع تندگویان - نواب، رفع معارضان این طرح، دلیل زمان بر بودن آن بوده است.

سیدکمال اردهالی نژاد دیروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از این پروژه شهری، گفت: پروژه تندگویان - نواب سه سطح مثبت(روگذر)، منفی(زیر گذر) و هم سطح دارد که هدف از اجرای آن کاهش انباشت ترافیک در چهار جبهه شمالی، جنوبی، غربی و شرقی و پشت میدان بهمن بوده است.

او ادامه داد: با افتتاح این پروژه حرکت گردش به چپ از نواب شمال به سمت میدان بهمن، شرق به محور تندگویان و از سمت میدان بهمن به سمت آزادگان و جنوب تسهیل می‌شود.

به گفته اردهالی نژاد، معارض اصلی این پروژه لوله یک هزار و ۱۰۰ تنی تهران بوده و برای جابجایی نیاز به تمهیدات خاصی بوده است.

او افزود: در اجرای این طرح، شمع‌ها پایه گذاری و معارضان برق و گاز و فیبر نوری داشتیم که رفع شد.

تحقق مطالبه چندین ساله شهروندان جنوب تهران/ گره کور ترافیکی میدان بهمن، باز شد + فیلم

اردهالی نژاد گفت: این زیرگذر ۴۷۰ متر طول دارد که ۱۱۰ متر آن مسقف بوده و مابقی رمپ و لوپ است.

وی یادآور شد: این پروژه که چهار فاز دارد و مرداد ماه تکمیل می شود، از ابتدای ۱۴۰۰ شروع و طراحی‌ها متغیر شد و با افتتاح کامل همه فازهای آن، ۴.۵ کیلومتر کاهش پیمایش خودرو را شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha