بازگشایی تقاطع نواب - تندگویان، گامی دیگر برای کاهش ترافیک پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طرح تقاطع غیر همسطح با هدف حذف ترافیک و گردش‌های اضافی انتهای بزرگراه نواب به سرعت در حال انجام است و فاز اول این طرح بزودی آماده افتتاح می‌شود تا مدیریت شهری گامی دیگر در راستای کاهش ترافیک پایتخت و خدمت رسانی به مردم بردارد.

هادی حق بین روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تقاطع بزرگراه شهید نواب - شهید تندگویان یک تقاطع سه سطحی شامل یک زیرگذر از سمت میدان بهمن به طرف بهشت زهرا، یک تراز همسطح که ادامه طرح بزرگراه نواب را به بزرگراه شهید تندگویان متصل می‌کند و یک پل جهتی که از سمت نواب به سمت بعثت و میدان بهمن کشیده می‌شود، خواهد بود.

بازگشایی تقاطع نواب - تندگویان، گامی دیگر برای کاهش ترافیک پایتخت

حق بین افزود: فاز اول این طرح بسیار کلیدی حدود یک و ماه نیم دیگر آماده بهره برداری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در این تقاطع حداقل در سه فاز امکان بازگشایی مسیر پیش بینی شده که فاز اول آن تا کمتر از ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می رسد و نقش مهمی در کاهش ترافیک منطقه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه هر ۴۵ روز مسیرهای دیگر تقاطع نواب - تندگویان افتتاح خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال این پل جهتی زیر بار ترافیکی قرار گیرد.

حق بین توضیح داد: افتتاح کامل این تقاطع منجر به کاهش و حذف بار ترافیکی میدان بهمن که دور برگردان آن وضعیت مناسبی ندارد و ترافیک سنگین مسیر نواب به سمت بهشت زهرا (س) در ایام پیک و آخر هفته ها می شود.

معاون شهردار تهران هزینه تمام شده این پروژه را حدود ۲ هزار میلیارد ریال پیش بینی کرد.

به گزارش ایرنا، تقاطع نواب - تندگویان از یک سو به دلیل قرار گرفتن در کریدور سفرهای ورودی از استان‌های جنوبی کشور و از سوی دیگر به دلیل واقع شدن در مسیر حرم مطهر امام خمینی (ره)، بهشت زهرا (س) و نیز نزدیکی به پایانه مسافربری جنوب پایتخت همواره با حجم قابل توجهی از ترافیک عبوری و محلی مواجه بوده که با بهره‌برداری کامل این پروژه بزرگ، ترافیک سنگین بزرگراه نواب، شهید تندگویان و همچنین اطراف بوستان ولایت برطرف می‌شود.بازگشایی تقاطع نواب - تندگویان، گامی دیگر برای کاهش ترافیک پایتخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha