به گزارش ایرنا،عباس محمدیان با اشاره به صیانت و حفظ هویت ملی و زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان مهم برنامههای دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: امروز-سهشنبه ۲۵ اردیبهشتماه- همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، طرح پاسداشت زبان فارسی با استفاده از ظرفیتهای گرافیکی و تبلیغات محیطی به کمک کانونهای آگهی و تبلیغاتی فعال در رسته تبلیغات محیطی در سراسر کشور اکران شد.
وی گفت: پاسداشت زبان فارسی از جمله مسایل مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و امری فرانهادی و هویتی و البته در عرصه تبلیغات با تکالیف و وظایف دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی مرتبط است.
محمدیان افزود: توسعه، ترویج و حفظ و نشر زبان فارسی به عنوان نماد و هویت ملی ایرانیان با بهرگیری از همه ظرفیتهای تبلیغاتی در عرصههای مختلف محیطی، مجازی، بستهبندی کالا و نامگذاریهای سر در اصناف با احصا و بهکارگیری شاخصهای فرهنگی کشور از جمله اقدامات نوآورانه و خلاقانهای است که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امید است در راستای تحقق اهداف توسعهای تبلیغاتی کشور با سیاستگذاری و برنامهریزی دقیقتر، این حرکت فرهنگی-اجتماعی نه تنها گامی ثمربخش برای اعتلای جایگاه زبانی فارسی به عنوان هویت ملی مردم عزیز ایران بلکه ابزار انتقال تمدن ایرانی-اسلامی به جهان باشد.
به گزارش ایرنا، ۲۵ اردیبهشت ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی، روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است.
نظر شما