موتورسواری و اتومبیلرانی از مردمی‌ترین رشته‌های ورزشی است

زنجان - ایرنا - رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: این رشته در بازی‌های آسیایی و المپیک حضور ندارد اما یکی از مردمی‌ترین رشته‌های ورزشی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازیار ناظمی روز چهارشنبه در مجمع عمومی و سالانه موتورسواری و اتومبیلرانی استان، افزود: در ایران ۵۱ میلیون نفر گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند و آن افرادی هم که گواهینامه ندارند ارتباط مستقیمی با بحث اتومبیل، موتور و ترابری دارند.

وی اضافه کرد: رشته اتومبیلرانی، ظرفیت بالایی در کشور دارد مخصوصا جوانان علاقه خیلی زیادی به این رشته‌ دارند از این رو تلاش کردیم به این مسائل توجه کرده و رویدادهای زیادی را برگزار کنیم درحالیکه در گذشته مغفول واقع شده بود.

ناظمی با بیان اینکه توانمندسازی هیات های استانی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: می توان به شکوفایی این رشته ها با نگاه اقتصادی و درآمدزایی امیدوار بود.

این مسوول با بیان اینکه سهم بانوان در پیشرفت کشور انکارناپذیر است، گفت: سهم این قشر مهم جامعه باید در این رشته ورزشی نیز دیده شود.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت ها و اقدامات این هیات ورزشی در استان مورد حمایت فدراسیون است، گفت: بررسی ها نشان می دهد هیات موتورسواری و اتومبیلرانی در این استان نسبت به قبل تحول یافته است.

ناظمی با بیان اینکه در صورت میزبانی زنجان از مسابقات کشوری، فدراسیون نیز حمایت های لازم را انجام می دهد، گفت: سال گذشته ۶۰ رویداد ملی و کشوری برگزار کردیم و نزدیک به ۱۰۰ رویداد آموزشی توسط آکادمی فدراسیون طراحی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه موتور کراس، جهانی‌ترین رشته این فدراسیون است، گفت: هیات های استانی باید در کمیته های مختلف فعال باشند.

ناظمی با بیان اینکه همچون سه سال گذشته آموزش و امسال استعدادیابی به عنوان اولویت اول ماست، افزود: توسعه ارتباطات بین المللی و تقویت کرسی های جهانی، اولویت بعدی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران در سال جاری است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این نشست به جایگاه خوب این فدارسیون در کشور و استان اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت برای پیشبرد برنامه های این رشته ورزشی استفاده کرد.

جواد بازرگان با بیان اینکه با تغییرات مدیریتی صورت گرفته، این هیات ورزشی در استان متحول شده است، افزود: ریل گذاری های خوبی در استان انجام و بارقه امیدی برای جوانان روشن شده است.

وی با بیان اینک طی سال های گذشته اقدامات این هیات برنامه محور نبود، اظهار داشت: جوانان به دنبال تخلیه هیجانات خود در این رشته ورزشی هستند و باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد چون برنامه های این هیات استقبال مردمی را به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha