۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85477862
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۴۳ طرح مخابراتی طی یکسال گذشته در استان یزد به بهره‌برداری رسید

یزد- ایرنا - مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: ۳۴۳ طرح مخابرانی از هفته ارتباطات سال گذشته تاکنون در استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا "محمدرضا زارع " روز چهارشنبه به مناسبت هفته ارتباطات (۲۷ اردیبهشت تا دوم خردادماه) افزود: این طرح ها شامل تاسیس ، توسعه و جایگزینی سوئیچ و کافونوری در هفت مرکز، تاسیس ، اجرای شبکه کابل و فیبر نوری پنج نقطه و اجرای فیبرنوری پنج سایت BTS است.

وی اظهار کرد: از مجموع طرح های یاد شده ۱۲۲ مورد آن با سرمایه گذاری بالغ بر یکهزار و ۳۸۷ میلیارد ریال در هفته ارتباطات سالجاری به بهره برداری می رسد.

زارع توسعه فیبرنوری را از برنامه مخابرات استان در سالجاری بیان کرد و گفت: تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد منازل شهری استان تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند.

فیبر نوری زیرساخت پرسرعتی است که در آینده می تواند، نیازهای ارتباطی مردم را برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت را فراهم کند.

زارع با بیان اینکه اکنون سه هزار و ۵۰۰ شبکه فیبر نوری در استان اجرا شده است ادامه داد: از هفته ارتباطات سال گذشته تاکنون ۱۰۹ کیلومتر افزایش شبکه در این حوزه صورت گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه یزد تعداد روستاهای دارای ارتباط استان را ۹۵۴ روستا ذکر کرد و افزود: ۶۴ هزار تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۳۵.۵ درصد مشغول بکار است.

وی ضریب نفوذ خانوارهای دارای اینترنت پرسرعت در استان ۳۷.۷ درصد و سهم بازار مخابرات از این بخش در استان را حدود ۷۰ درصد بیان کرد.

زارع ادامه داد: تعداد تلفن های ثابت مشغول به کار در استان ۵۵۹ هزار شماره با ضریب نفوذ ۴۴.۱ درصد است و یک میلیون و ۸۵۰ هزار شماره تلفن همراه نیز در استان با ضریب نفوذ ۱۴۴.۶ درصد فعال می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha