۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 85453970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتصال افزون بر ۲۲ هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری

یزد _ ایرنا_ مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: تا پایان شهریور ماه بالغ بر ۲۲ هزار و ۳۴۴ خانوار در این استان زیر پوشش شبکه فیبرنوری خانگی (FTTH) قرار خواهند گرفت.  

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، زارع افزود: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مخابرات در خصوص پروژه توسعه فیبر نوری (نجما) در استان تا پایان شهریور ماه شهرهای ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مهریز، میبد ، شاهدیه و یزد تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود با اجرای این پروژه تا پایان ۶ ماهه سال جاری هشت هزار و ۶۲۰ مشترک اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری با پهنای باند بالای ۵۰Mb/s به این پروژه متصل شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۹ هزار و۴۵۲ مشترک تلفن ثابت بر بستر فیبرنوری و تعداد چهار هزار و ۳۶۱ مشترک اینترنت پرسرعت (تانوما) در سطح استان دایر شده است.

فیبر نوری زیرساخت پرسرعتی است که در آینده می تواند، نیازهای ارتباطی مردم را برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت را فراهم کند.

تعداد تلفن های ثابت مشغول به کار در استان یزد ۵۶۸ هزار و ۱۰ شماره اعلام شده و ضریب نفوذ ۴۴.۱ درصد است و یک میلیون و ۸۵۰ هزار شماره تلفن همراه نیز در استان با ضریب نفوذ ۱۴۳.۸ درصد فعال است.

اکنون ۲ هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی این یزد زیرپوشش تلفن همراه است و تعداد روستاهای دارای ارتباط استان ۹۵۴ آبادی است.

تمام روستاهای با جمعیت بالای ۱۰۰ نفر دارای شبکه ارتباط مخابراتی هستند و ۹۶ درصد از جمعیت روستایی دارای ارتباط تلفن خانگی و ۹۳ درصد زیرپوشش شبکه تلفن همراه می‌باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha