«طوفان الاقصی» هیمنه اسرائیل را فروریخت/ آمریکا و غرب در نسل‌کشی شریک هستند

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات «طوفان الاقصی» هیمنه دشمن صهیونیستی را فروریخت و پایه های مبارزه ملت فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری را مستحکم تر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، جنبش حماس در هفتاد و ششمین سالروز «نکبت» در بیانیه ای تصریح کرد: طوفان الاقصی تداوم طبیعی مقاومت و مبارزه و حق مشروع و قانونی ملت در دفاع از سرزمین و مقدسات و نقطه عطف راهبردی موضوع فلسطین و جهانی شدن آن بود.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی سالروز ایجاد و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی و آباد و اجدادی آنها است. ملت فلسطین یک روز پس از ایجاد این رژیم جعلی یعنی ۱۵ مه را روز نکبت نامیده اند تا یادآور جنایت صهیونیست ها در آواره کردن فلسطینیان و کشتار و درد و رنج آنها و زنده نگه داشتن آن در تاریخ باشند. صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین و تاسیس رژیم جعلی خود در ۱۴ مه، پایه‌های ناامنی، بی‌ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.

جنبش حماس افزود: هفتاد و شش سال از اشغال سرزمین فلسطین و آواره شدن ملت گذشته است و ملت فلسطین همچنان بر سرزمین خود سابت قدم ایستاده و به حقوق و ارزش های خود پایبند مانده و از هویت و مقدسات خود دفاع می کنند و در هر فرصتی، زیباترین نمونه های قهرمانی، فداکاری، صبر و جهاد را به نمایش گذاشته اند.

در این بیانیه آمده است که پس از هفتاد و شش سال، همه تلاش ها و توطئه های اشغالگران برای محو موضوع و آرمان فلسطین در مقابل صخره پایداری این ملت بزرگ و حماسه آفرینی و قدرت مقاومت با شکست روبرو شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اضافه کرد: تجاوز ۷۶ ساله و جنایت ها و نسل کشی بیش از هفت ماهه صهیونیست ها در نوار غزه، لکه ننگی بر پیشانی کسانی است که در مقابل این جنایت ها سکوت کرده و یا نسبت به رسوا کردن، محکومیت و متوقف کردن آن کوتاهی کرده اند.

حماس افزود: جانبداری دولت آمریکا از تجاوز و جنایت های مداوم رژیم صهیونیستی در نوارغزه، کرانه باختری و قدس اشغالی و سیاست های دوگانه کشورهای غربی در قبال ملت فلسطین و حقوق قانونی آن، یک جنایت بزرگ علیه ارزش های انسانی است و آن ها را شریک نسل کشی ملت فلسطین کرده است و ما باردیگراز همه آن ها می خواهیم که با کنار گذاشتن این سیاست ها، در راستای بازگرداندن حقوق ملت فلسطین و پایان دادن به اشغالگری گام بردارند.

این جنبش تاکید کرد: قدس و مسجدالاقصی نماد درگیری با دشمن صهیونیستی است و اشغالگران هیچ حقی حتی در یک وجب خاک آن ندارند و مسجد الاقصی، یک ملک اسلامی خالص باقی می ماند و ملت فلسطین به شهر قدس به عنوان پایتخت ابدی قدس پایبند و وفادار خواهد ماند و جان خود را برای تطهیر آن از لوث صهیونیست ها فدا خواهد کرد.

جنبش حماس درپایان بیانیه خود تاکید کرد: رژیم صهیونیستی مسئول رنج های ملیون ها آواره فلسطینی در داخل و خارج است و حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود، قابل چشم پوشی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha