نماینده ولی فقیه در هرمزگان:  تمام اقشار جامعه برای جوانی جمعیت وارد میدان شوند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه نگرش و دیدگاه جامعه تاثیر مهمی بر روی نرخ رشد جمعیت دارد، گفت: تمام اقشار و لایه‌های جامعه باید برای جوانی جمعیت وارد میدان شوند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز چهارشنبه در دیدار با معاونان و مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه‌های‌اجرایی هرمزگان، با اشاره به لزوم تغییر نگرش جامعه در خصوص افزایش جمعیت، عنوان کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد که نرخ رشد جمعیت در مناطق روستایی مطلوب‌تر است که این امر نشان دهنده تاثیر نگرش و دیدگاه جامعه بر نرخ رشد جمعیت است.

وی بیان کرد: باتوجه به این نکته که برخی از خانواده‌ها دارای فرزندان اندکی هستند که در دوران پیری و بیماری پدر، نمی‌توانند اقدام به مراقبت و نگهداری کنند؛ به همین جهت شاهد ظهور پدیده‌های پدران سرراهی به میزان اندک هستیم که در صورت عدم تغییر رویکردها، باعث بروز چالش‌های جدی خواهیم بود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دارا بودن ۲ فرزند فقط نرخ رشد جمعیت را حفظ می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناسان متعدد پیش‌بینی کرده‌اند که ایران در صورت تداوم این روند تا ۱۵ سال آینده با چالش جدی در حوزه جمعیت روبرو خواهد بود که تاثیرات خود را روی ابعاد اقتصاد، سیاسی و غیره خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:  تمام اقشار جامعه برای جوانی جمعیت وارد میدان شوند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، جوانی جمعیت را یک مسوولیت همگانی دانست و تشریح کرد: تمام اقشار و لایه‌های جامعه باید برای تحقق اهداف در این زمینه وارد میدان شوند.

وی در پایان برای افزایش نرخ جمعیت پیشنهاد کرد: کودکستان کارکنان دستگاه‌های دولتی در چند نقطه از شهر برای دسترسی کارمندان ایجاد شود تا شرایط نگهداری کودکان توسط کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی هموارتر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha