نظام تشویق راهکار مناسبی  برای ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها در حوزه سلامت است

ایلام - ایرنا - معاون پیشگیری سازمان بیمه سلامت کشور گفت: نظام تشویق راهکار مناسبی برای ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها در سطح جامعه در حوزه سلامت و درمان است.

به گزارش ایرنا، دکتر " فرشید عابدی" روز چهارشنبه در نشست برنامه عملیاتی راهکارهای ترویج علمی و منطقی تجویز دارو" پیشگیری سطح(چهار)" در استان ایلام، اظهار کرد: یکی از راهکارهای که می‌تواند در در بحث سلامت جامعه و تدوین برنامه‌های این سازمان موثر و سازنده باشد، نظام تشویق است.

معاون پیشگیری سازمان بیمه سلامت کشور با بیان اینکه ارائه خدمات غیر ضرور، بیمه سلامت را از نیل به اهداف اصلی دور می‌کند، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در پیشگیری برای سلامتی جامعه باید به صورت علمی و دانشگاهی ارائه شود.

عابدی با اشاره به مطالعات انجام شده در کشور در حوزه بیمه سلامت و پیشگیری، بر افزایش همکاری‌ها و تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز در حوزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از بیماری‌ها تاکید کرد.

وی با تاکید بر توانمندی‌های علمی و درمانی موجود در کشور، افزود: نگاه جامعه به موضوع پیشگیری و فرهنگ‌سازی در بحث درمان باید در سطح جامعه تقویت شود.

معاون پیشگیری سازمان بیمه سلامت کشور گفت: تدوین و برنامه‌ریزی مناسب برای ارتقاء سلامت جامعه، ذخیره مفید و مناسبی برای سلامتی آینده جامعه است.

عابدی با بیان اینکه استفاده از پزشک خانواده و عدم خود درمانی مردم به سلامت جامعه کمک می‌کند، یادآور شد: صرفه جویی در نظام سلامت به سود ذی‌نفعان این سازمان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام نیز در این جلسه به ۲هزار و ۵۰۰ بار مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: ۳۵۹ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

"نورالدین رحیمی" تصریح کرد: سالانه بیش از سه هزار میلیارد ریال به مراکز درمانی طرف قرارداد در این استان پرداخت می‌شود.

این نشست در راستای تبیین برنامه عملیاتی راهکارهای ترویج علمی و منطقی تجویز دارو" در سالن جلسات بیمه سلامت استان ایلام با حضور جمعی از اساتید و فعالان حوزه سلامت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha