۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۵
کد خبر: 85478363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ طرح شاخص خدمت رسانی آستان قدس رضوی در کشور بهره‌برداری شد

مشهد-ایرنا- همزمان با ششمین روز دهه کرامت بهره برداری از ۱۵ طرح شاخص حوزه خدمت رسانی آستان قدس رضوی امروز، چهارشنبه در آیینی با حضور حجت الاسلام "احمد مروی" تولیت آستان با محوریت روستای "هندل آباد" مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این ۱۵ طرح در روستای هندل آباد مشهد، کمایستان جوین، حسین آباد جنگل نیشابور، اخنگان، کنه بیست و در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و مربوط به حوزه محرومیت زدایی و تامین زیرساخت‌ها است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین ضمن افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت روستای هندل آباد که با اعتبار بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است، گفت: به تأسی از سیره حضرت رضا(ع) و به میزان توان و امکانات گره گشای مشکلات مردم خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی به جایگاه رفیع و منزلت «خدمت به مردم» از منظر قرآن و روایات اشاره و بیان کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم پس از صرف‌ هزینه‌ برای حرم مطهر رضوی و خدمت‌رسانی به زائران و فراهم‌ آوردن امکانات مورد نیاز برای زیارت مطلوب، سایر درآمد، نذورات و موقوفاتی را که مردم عزیز، باایمان و بااخلاص نثار دستگاه حضرت‌ رضا(ع) می‌کنند را در خدمت مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی به دنبال ذخیره منابع نیست، افزود: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ و آموزه‎های قرآن، اهل بیت(ع) از جمله حضرت رضا(ع) ارزش و جایگاه رفیعی دارد؛ از این رو اگر غیر از این عمل کنیم خود را مسئول و پاسخگو می‌دانیم.

حجت الاسلام مروی اظهار کرد: گره گشایی و خدمت به مردم سیره مشترک تمام ائمه معصومین(ع) بوده است، در روایات اسلامی فراوانی درباره گره‌گشایی از کار مردم و نیکی به خلق سفارش و تأکید شده و انجام یک عمل خیر که لبخند رضایت بر لب انسانی نیازمند بنشاند، ثوابش غیر قابل‌احصاست.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: به هر مقدار امکانات آستان قدس به برکت دیانت، اعتقادات و اعتماد مردم بیشتر شود، گستره خدمات این آستان نورانی در خراسان، سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق کشور نیز قطعا بیشتر خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور مسئولان در مناطق مختلف و محروم کشور از آموزه‎ها و یادگاری‎های رهبر معظم انقلاب است، معظم له همواره نسبت به سفرهای استانی مسئولان و آشنایی تصمیم‌گیرندگان با مشکلات و دردهای مردم از نزدیک تأکید دارند و امروز با مدیریت رهبری معظم سفرهای استانی و حضور مسئولان در مناطق مختلف و محروم کشور به یک فرهنگ میان مسئولین نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

حجت الاسلام مروی با اشاره به سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم اظهار کرد: رئیس جمهو به حضور در میان مردم اهتمام وافر و جدی دارد و هر هفته به ارتباط، تماس و حضور در جمع مردم و شنیدن سخنان و درد و دل‎ها و نیازهای مردم توجه می‌کند، این کار حتما آثار و برکاتی دارد و نگاه مسئولان را تغییر می‌دهد.

در این آیین همچنین پویش ملی نذر با آزادسازی ۱۴۴ زندانی جرایم غیرعمد در ۱۰ استان کشور و پویش هدیه امام رضا علیه السلام شامل تهیه و توزیع ۱۱۰ سری جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند و حمایت از ایتام در بخش تامین ارزاق و نوشت افزار و سلامت با دستور تولیت آستان قدس رضوی به انجام رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha