دسته گل و گیتار بلینکن برای اوکراینی‌ها و سلاح‌های آمریکایی برای بمباران فلسطینی‌ها

نیویورک -ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حالی که کشورش مدعی کمک های بشردوستانه برای مردم غزه است، برای بمباران هر چه بیشتر فلسطینی‌ها به اسرائیل به بهانه مبارزه با گروه حماس، انواع سلاح ها را ارسال می‌کند، اما برای اوکراینی ها گیتار می‌زند و دسته گل اهدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که همزمان با اوج گرفتن دور جدید جنگ میان روسیه و اوکراین در کی یف به سر می برد، در این سفر رسمی خود ،در رستورانی در کی یف پایتخت اوکراین به روی صحنه رفت و با یک گروه موسیقی اوکراینی گیتار زد و آهنگ ۱۹۸۹ نیل یانگ موسوم به "Rockin' in the Free World" خواند.

بلینکن خطاب به جمعیت گفت: "آمریکا با شماست. بسیاری از جهان با شما هستند و آنها نه تنها برای اوکراین بلکه برای جهان آزاد می جنگند، و جهان آزاد نیز با شماست."

گل و گیتارزنی بلینکن برای اوکراینی‌ها و شعار و سلاح‌های آمریکایی برای بمباران فلسطینی‌ها

این دیدار که در آن بلینکن با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد، در حالی انجام شد که نیروهای روسی به دستاوردهای قابل توجهی در میدان نبرد دست یافتند.

وزارت خارجه آمریکا گفت بلینکن و زلنسکی درباره آخرین تحولات میدان نبرد و اهمیت کمک های جدید آمریکا گفتگو کردند. زلنسکی به بلینکن گفت که اوکراین نیاز فوری به دفاع هوایی بیشتری دارد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی و جنگ تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند اما دولت دمکرات جو بایدن به رغم شعار و لفاظی های صلح طلبانه برای فلسطین، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون عملا اقدامی برای توقف بمباران غزه از سوی اسرائیل به تلافی عملیات نظامی طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطینی علیه اسرائیل انجام نداده است.

وزارت دفاع آمریکا بطور علنی اعلام کرده است که بیش از ۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری M۷۹۵ به اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تاکنون ارسال کرده؛  گلوله‌های بزرگی که در سیستم‌های هویتزر استفاده می‌شوند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همچنین ۳۰ هزار چاشنی M۴ برای هویتزر و همچنین هزاران گلوله توپ و گلوله تانک به اسرائیل ارسال کرده است.

بر اساس گزارش ها، دولت دموکرات جو بایدن نیازی ندارد سایر کمک های نظامی را در صورتی که کمتر از مقدار مشخصی باشد به کنگره اطلاع دهد. با این حال، رسانه‌های آمریکایی از فروش نظامی دیگری به اسرائیل، از جمله کیت‌های راهنمایی برای تبدیل بمب‌های "سنتی" به بمب های هدایت شونده با سیستم رهیاب خبر داده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

اسرائیل همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند که این موضوع باعث نگرانی های بین المللی شده چرا که وضعیت نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای غزه تا این لحظه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۷۹ هزار و ۱۴۱ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha