دومین رویداد مردمی اشتغال در مازندران آغاز شد

ساری - ایرنا - دومین رویداد مردمی اشتغال همزمان با دومین دور سفر رییس‌جمهور به مازندران روز چهارشنبه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین رویداد مردمی اشتغال که با هدف تامین نیروی کار مورد نیاز بازار کار و کارفرمایان از روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در ساری آغاز شد به مدت سه روز و تا ۲۹ همین ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان برگزاری رویداد مردمی اشتغال در ساری طی سخنانی اظهار داشت: برگزاری این رویداد با محوریت تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در شهرستان های استان در دستور کار است.

آزیتا همتیان خاطرنشان کرد: در این رویداد ارتباط مستقیم کارجویان با کارشناسان و مسئولان ستادی و استانی صورت می گیرد که با توجه به نیاز استان می تواند فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و رفع و کاهش بیکاری باشد.

وی تصریح کرد: این رویداد اهداف مهمی از جمله برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تامین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحدهای تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، به کار گماری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه برگزاری رویداد مردمی اشتغال در بستر سامانه جستجوی شغل صورت می گیرد، گفت: این رویداد بستری مناسب برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان و جوانان استان است که در صورت داشتن مهارت و ویژگی های شغلی خاص، می توانند در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات مشغول به کار شوند.

نخستین رویداد مردمی اشتغال در مازندران آغاز شد

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تمام کارجویان و کارفرمایان متقاضی نیروی کار خواست در این رویداد مهم شرکت کنند و به طور مستقیم و بی واسطه مشکلات و تقاضاهای کاری خود را با مسئولان و کارشناسان ستادی و استانی در میان بگذارند.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha