استاندار اردبیل: بانک‌ها منابع مالی طرح‌های پیشران استان را تامین کنند

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل برای رونق اقتصادی و جهش تولید در استان منابع مالی طرح‌های پیشران را تامین کنند تا این طرح‌ها در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحامد عاملی روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، استان اردبیل را از استان‌های پیشرو در تکمیل زنجیره‌های تولید در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) رتبه برتر کشوری را کسب کرد که نشان از توجه ویژه مسئولان برای توسعه زنجیره تولید و صادرات در استان می‌باشد.

وی اظهار کرد: در ششمین نمایشگاه اکسپو ۲ زنجیره مهم اقتصادی از قبیل تولید گوشت سفید و پروتئین سفید برای استان اردبیل تعریف شد که در صورت تحقق این امر ، رونق اقتصادی و صادراتی استان دوچندان خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به رشد ۲۲ پله‌ای استان در توسعه شرکت‌های دانش بنیان گفت: در بحث دانش‌بنیان‌ها نیز بر اساس ارزیابی‌های وزارت کشور امسال استان با رشد ۲۲ پله‌ای رتبه نخست کشور در میزان رشد را بدست آورد و در همین راستا یک شهرک در حوزه صنایع دانش‌بنیان در حال آماده‌سازی است که در روزهای آینده بهره‌برداری می‌شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل همچنین از تشکیل کمیته ویژه کسب و کار برای ساماندهی فضای کسب و کار استان خبر داد و افزود: بیش از ۶۲ قوانین مخل کسب و کار در استان شناسایی شده که با بررسی کارشناسی نیمی از آنها برای بازنگری به هیات مقررات‌زدایی ارسال شده است.

وی ادامه داد: با برگزاری کمیته ویژه کسب و کار، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کمیته قضایی بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاری در استان قابل رسیدگی است.

استاندار اردبیل با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال گفت: مأموریت اصلی برای فعالیت سال جاری توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و لازم است دستگاه‌ها در تدوین تمامی اقدامات اعم از زیرساخت‌ها و طرح‌ها با محوریت تولید حرکت کنند.

عاملی همچنین با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان افزود: زمینه‌های همکاری سرمایه‌گذاری خارجی در قالب طرح‌های مختلف از قبیل راه، نیرو، کشاورزی، بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفته و باید اذعان کرد که استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های گسترده در بخش‌های مختلف گردشگری و کشاورزی زمینه مستعدی برای جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha