۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85479005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران سبزوار: شهروندان از توقف در حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند

سبزوار- ایرنا - ستاد هماهنگی، پیشگیری و مدیریت بحران شهرستان سبزوار اعلام کرد: شهروندان و گردشگران با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارش‌زا و وقوع بارش‌های شدید رگباری در شهرستان، از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها، مناطق مستعد جریان سیلاب، مسیل ها و مناطق دارای شیب پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، این ستاد روز پنجشنبه باصدور اطلاعیه ای با بیان اینکه این وضعیت هشدارآمیز بازه زمانی پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت، تا پایان روز شنبه، ۲۹ اردیبهشت را دربرمی گیرد افزوده است: همچنین شهروندان، گردشگران و مسافران از توقف در اماکن تفریحی، پارک جنگلی، آبگرم و سایر تفرجگاه هایی که مستعد سیل‌خیزی خودداری کنند.

ستاد هماهنگی، پیشگیری و مدیریت بحران سبزوار هرگونه توقف، اسکان، برپایی چادر و اتراق در کنار رودخانه ها و کانال های آب را در مدت یاد شده اکیدا ممنوع اعلام کرده است.

اطلاعیه مزبور اضافه کرده است: فعالیت این سامانه، بسیار ناگهانی و اثراتی همچون ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌های فصلی و اختلال تردد در محورهای ارتباطی را در پی خواهد داشت.

هواشناسی خراسان رضوی اوایل هفته جاری پیش بینی کرده بود که از عصر - سه‌شنبه - سامانه بارشی پرفشاری وارد استان می شود که تا اوایل هفته آینده بارش های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد و این سامانه در روزهای پایانی هفته در مناطق غربی استان فعال تر خواهد بود.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha