دستگاه‌های اجرایی سبزوار برای مقابله با مخاطرات بارندگی آماده باشند

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر فعال شدن سامانه ناپایدار در استان و پیش‌بینی بارندگی زیاد، دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی آمادگی کامل را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی عصر پنجشنبه در نشست ستاد بحران سبزوار افزود: هشدارهای صادر شده از وقوع بارش های شدید حکایت دارد و ضروری است تمهیدات لازم و پیشگیرانه از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و دستگاه‌های مرتبط نسبت به پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها با توجه به هشدارهای اعلام شده اقدام کرده و سریع‌تر وارد عمل شوند.

فرماندار سبزوار تصریح کرد: در بعضی از محورهای ارتباطی و در سطح شهر سبزوار، خصوصا در نقاطی از کمربندی، جاری شدن رواناب ها هنگام وقوع بارندگی سبب بروز ترافیک شده و مشکلاتی در رفت و آمد خودروها می شود که لازم است شهرداری سبزوار از قبل تدابیر لازم را اتخاذ کند.

ابراهیمی گفت: در کنار آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها، همه دستگاه‌های خدمات رسان از جمله راهداری، پلیس راه، اورژانس، مراکز درمانی، شرکت آب، برق، مخابرات و گاز و نیز جمعیت هلال‌ احمر و بنیاد مسکن باید در حالت آماده‌باش کامل باشند و در صورت لزوم از ظرفیت نیروهای داوطلب و جوانان برای امدادرسانی بهره بگیرند.

وی افزود: همچنین برای اسکان اضطراری نیز پیش بینی لازم صورت گیرد که در صورت لزوم شرایط برای اسکان در جایگاه نماز جمعه، بقاع متبرکه و دیگر مکان های اسکان نهادها فراهم باشد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی دستگاه‌های خدمات رسان به مردم از طریق فضای مجازی، گفت: بخشداران و دهیاران نیز آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از بارش شدید باران را داشته باشند و به کشاورزان و باغداران نیز که درگیر جمع آوری محصولات هستند، اطلاع رسانی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار از شهروندان، گردشگران، کوهنوردان و مسافران خواست از توقف و نصب چادر در حاشیه رودخانه ها، مناطق مستعد جریان سیلاب، مسیل ها، مناطق دارای شیب زیاد و به ویژه اماکن تفریحی؛ پارک های جنگلی، ارتفاعات و تفرجگاه هایی که سیل گیر است، پرهیز کنند.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی امروز اعلام کرد: بارش باران همراه با رعد و برق و احتمال برف،تگرگ و کولاک بویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی همراه با وزش باد شدید خسارت زا امروز و فردا (جمعه) مناطق مختلف استان را فرا می گیرد.

این اداره مه آلودگی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در رفت و آمد جاده‌ای را پیش‌بینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha