میزان رضایتمندی مادران از بخش‌های مامایی زنجان ۸۹ درصد است

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: میزان رضایتمندی مادران از بخش‌های مامایی در سطح استان ۸۹ درصد است که در صورت اعتماد مادران به زایمان طبیعی و همراهی خوب با آنان در پروسه زایمان قطعا این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جمشیدی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز ماما در دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت از سیاست‌های مهم کشور است، افزود: ماماها نقش مهم و پررنگی در اجرای این برنامه دارند و حضور آنان در بلوک‌های زایمان و مراکز ارائه دهنده‌ خدمات مامایی بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: ماماها تنها گروهی هستند که می‌توانند مادران باردار را نسبت به زایمان طبیعی و بی‌درد اقناع کنند و در کاهش آمار سزارین موثر باشند.

این مسوول ادامه داد: مادران در زایمان سزارین، بیشتر دچار عارضه می‌شوند ولی در زایمان طبیعی به ندرت عارضه‌ای مشاهده می‌شود، بنابراین ترغیب آنها به زایمان‌ طبیعی و بی‌درد بسیار مهم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ماماها درخواست کرد: از همان روزهای اول بارداری، مادران را به زایمان طبیعی و بی‌درد تشویق کنند و این موضوع را سرلوحه‌ آموزش‌های خود قرار دهند.

جمشیدی به سابقه‌ بالای آموزش رشته مامایی در کشور اشاره کرد و افزود: این رشته حتی نسبت به رشته‌ پزشکی قدمت بیشتری دارد به گونه‌ای که ۱۵ سال قبل از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، آموزش مامایی به صورت مدون در بیمارستان زنان آغاز شده بود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون رشته‌ مامایی در کشور تا مقطع دکترا ارائه می‌شود و دانش‌آموختگان آن با توانمندی‌های بسیار بالای علمی، ارائه‌ خدمت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha