۶ هزار خانوار در خراسان رضوی زمین ویژه جوانی جمعیت دریافت کردند

مشهد- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بیش از ۶ هزار خانوار این استان، پارسال در راستای طرح جوانی جمعیت زمین به آنان تحویل داده شده است.

به گزارش ایرنا، وحید داعی روز پنجشنبه در جلسه ستاد جمعیت استان خراسان رضوی و تقدیر از مادران دهه شصتی در محل استانداری خراسان رضوی، افزود: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در ۲ قالب به خانواده های سه فرزندی (متقاضیانی که فرزند سوم آنان بعد از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ متولد شده‌اند) و یا چهار فرزندی (همه فرزندان زیر ۲۰ سال) زمین رایگان تا سقف حداکثر ۲۰۰ متر مربع واگذار کند.

وی ادامه داد: با توجه به راهبری و اهتمام استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در قرارگاه نهضت ملی مسکن استان، مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۲، ۶ هزار متقاضی زمین خود را دریافت کنند که با واگذاری این قطعات برنامه استان در محور جوانی جمعیت با تحقق بالای ۱۰۰ درصد محقق شد.

۶ هزار خانوار در خراسان رضوی زمین ویژه جوانی جمعیت دریافت کردند

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی تاکنون ۵۲ هزار و ۳۸۸ نفر متقاضی در طرح سه فرزندی و چهار فرزندی در سامانه جامع طرح اقدام ملی (مسکن) ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون ۳۹ هزار نفر از آنان پالایش شده‌ و بقیه نیز در دست اقدام‎ است.

وی ادامه داد: ۲۳ هزار و ۴۵۷ نفر از افراد پالایش شده واجد شرایط دریافت زمین یا مسکن بوده که از این تعداد پارسال به ۶ هزار و ۱۱۸ خانوار زمین تحویل داده شده است.

داعی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۳ بین ۱۷ تا ۲۰ هزار خانوار دیگر از این خدمت دولت بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: در راستای جوانی جمعیت در کنار این اقدامات به موضوعات فرهنگی نیز توجه شده و تاکنون سه پویش با محوریت جوانی جمعیت، تحکیم خانواده و فرزندآوری برگزار شده است.

این مسوول گفت: در استان خراسان رضوی خوشبختانه سه مرحله واگذاری جوانی جمعیت انجام شده است که در مرحله اول تحت پویش «قربان تا غدیر»، مرحله دوم تحت عنوان «پیامبر اعظم (ص)» و در مرحله سوم تحت پویش «خانواده مهدوی» صاحب زمین شده‌اند.

به گزارش ایرنا، جلسه ستاد جمعیت استان خراسان رضوی امروز با حضور مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت و دبیر ستاد ملی جمعیت کشور برگزار شد.

در این مراسم از منتخبان بخش‌های هفتگانه رویداد جوانی جمعیت و چهار مادر دهه شصتی استان خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha