سه هزار و ۳۳۳ خانواده مشمول جوانی جمعیت در خراسان رضوی زمین رایگان گرفتند

مشهد-ایرنا- زمین رایگان از محل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای ساخت مسکن در استان خراسان رضوی روز شنبه طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به سه هزار و ۳۳۳ خانواده مشمول این قانون در استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم واگذاری این زمین ها به خانواده های مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان که در مشهد برگزار شد، گفت: ارزش ریالی این قطعه های زمین زیاد است اما برای دولت حل مشکل مسکن مشمولان این قانون مهم است.

ارسلان مالکی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان یکی از قوانین بنیادی و اساسی در کشور یاد کرد و افزود: این قانون حاصل هم‌افزایی دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی بوده و علاوه بر اینکه یک تکلیف قانونی بوده، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که برای سال‌ها مورد تاکید بزرگان نظام اسلامی بوده است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با تلاش و همت جهادی این قانون را به طور شایسته اجرا خواهد کرد، گفت: همانطور که وعده داده بودیم که در قالب قانون جوانی جمعیت ۷۰ هزار واحد زمین به خانواده‌های مشمول واگذار کنیم، خوشبختانه تا امروز این آمار از مرز ۷۰ هزار واحد عبور کرده است.

مالکی در خصوص عزم دولت سیزدهم برای رفع دغدغه اقشار فاقد مسکن در کشور نیز بیان کرد: این دولت با علم به پیچیدگی و دشواری تامین مسکن برای چهار میلیون خانوار فاقد مسکن پا به این عرصه گذاشت و با اراده و با تمامی ظرفیت برای این مهم تلاش کرد که تا این لحظه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در سراسر کشور در حال ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز گفت: در استان اکنون سه مرحله واگذاری زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده است، که در مرحله اول هزار و ۲۱۰ قطعه زمین، در مرحله دوم هزار و ۳۰۱ قطعه زمین و در مرحله سوم که امروز انجام شد، سه هزار و ۳۳۳ متقاضی تحت عنوان «پویش مهدوی» صاحب زمین شدند.

وحید داعی افزود: استان خراسان رضوی ۴۲ هزار و ۵۴۱ متقاضی مسکن از محل قانون جوانی جمعیت داشته است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۲۹ نفر تایید نهایی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha