۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۴۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85479589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ هکتار اراضی صنعتی خوزستان خلع ید شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۴۲
کد خبر: 85479589
۲۵۰ هکتار اراضی صنعتی خوزستان خلع ید شد

دزفول – ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۲۵۰ هکتار اراضی صنعتی این استان که طی سال‌های گذشته به متقاضیان تحویل و هیچ اقدامی در آن انجام نشده است، طی ۲ سال اخیر خلع ید و به سرمایه گذاران جدید واگذار شد.

به گزارش ایرنا علی مهدی‌پورعصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی بررسی مسایل و مشکلات حوزه صنعت شمال خوزستان با تاکید بر لزوم واگذاری زمین‌های صنعتی به سرمایه گذاران واقعی اظهار کرد: خلع ید اراضی بدون اقدام در شهرک‌های صنعتی به ویژه در شهرستان‌های تقاضامحور با جدیت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تشکیل ۶۰۰ پرونده در کمیته پایش خوزستان بیان کرد: دقت بسیاری برای واگذاری مجدد این زمین‌های صنعتی انجام شده است تا این اراضی به ویژه در شهرستان‌هایی که متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری صنعتی دارند، به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، تامین گاز را مهمترین چالش برخی شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد و گفت: اجرا و تکمیل شبکه انتقال گاز به شهرک صنعتی شماره ۴ دزفول از دغدغه‌های جدی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان است که این موضوع به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز از اجرای شبکه انتقال گاز به برخی شهرک‌های صنعتی طفره می‌رود گفت: ناحیه صنعتی ۲۲ بهمن اهواز و شهرک صنعتی شماره ۴ دزفول از جمله شهرک و نواحی صنعتی خوزستان است که شبکه داخلی گاز آنها اجرا ولی انتقال گاز به آنها اجرا نشده است.

مهدی پور گفت: مشکل گاز ناحیه صنعتی ۲۲ بهمن اهواز طی هفته‌های اخیر با دستور و ورود جدی استاندار خوزستان رفع و عملیات اتصال این ناحیه به شبکه گاز پس از سال‌ها وقفه از سر گرفته شد که امیدواریم‌ایم مهم برای شهرک صنعتی شماره چهار دزفول نیز اجرایی شود.

مشکل زمین صنعتی برای ورود سرمایه‌گذاران به دزفول برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، با اشاره به تصویب ایجاد شهرک صنعتی شماره پنج دزفول در دومین سفر رییس جمهور به خوزستان افزود: تمایل به سرمایه گذاری صنعتی در دزفول زیاد است ولی به دلیل نداشتن زمین صنعتی در این شهرستان و تکمیل ظرفیت تمام شهرک‌های صنعتی موجود، احداث پنجمین شهرک صنعتی در این شهرستان هدف گذاری شد.

وی با ابراز امیدواری از ایجاد شهرک صنعتی شماره پنج دزفول در سال جاری ادامه داد: فعال شدن شهرک صنعتی شماره پنج و توسعه شهرک صنعی شماره ۲ دزفول مشکل زمین برای سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان را رفع می‌کند.

قطعی برق در واحدهای صنعتی خوزستان از اول خرداد اعمال می‌شود

مهدی پور با بیان اینکه واحدهای صنعتی خوزستان باید مدیریت مصرف برق را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهند، گفت: قطع برق در شهرک‌های صنعتی از اول خردادماه امسال تا ۱۵ شهریور اعمال می‌شود که بر اساس آن برق واحدهای صنعتی یک روز و در روزهای اوج به ۲ روز در هفته قطع می‌شود.

وی بیان کرد: اگر چه نسبت به قطع برق واحدهای صنعتی معترض هستیم اما با توجه به وجود ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، مدیریت مصرف انرژی امری اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، با تاکید بر ضرورت نصب کنتورهای هوشمند در واحدهای صنعتی استان افزود: سه واحد صنعتی بزرگ خوزستان در حال احداث نیروگاه‌ سیکل تکیبی با توان یک هزار مگاوات برای مصارف خود هستند که بهره برداری از این طرح‌ها، بخشی از کمبود و ناترازی برق در استان کاهش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان برگزار شد، صنعتگران و اصناف شهرهای شمال خوزستان حاضر به بیان چالش‌های موجود در بخش صنعت و اصناف پرداختند.

دزفول با ۳۳۰ واحد صنعتی فعال از نظر تعداد واحدهای صنعتی دومین شهرستان خوزستان است. این شهرستان دارای چهار شهرک صنعتی است.

۲۱۴ طرح با ظرفیت اشتغال ۶ هزار و ۴۶۸ نفر در این شهرستان با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف وجود دارد که از این تعداد ۷۵ طرح صفر درصد، ۵۶ طرح صفر تا ۳۰ درصد، ۲۴ واحد بین ۳۰ تا ۶۰ درصد، ۵۶ واحد صنعتی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد و ۲ واحد بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دزفول دارای چهار شهرک صنعتی است که در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به خوزستان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مجوز ایجاد پنجمین شهرک صنعتی دزفول نیز به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر رییس جمهور به استان صادر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha