۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۸
کد خبر: 85479667
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک در قم

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، گفت: از امشب تا روز شنبه، برای این استان باد نسبتا شدید همراه با گردوخاک و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

مهران حیدری پنجشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، پنجشنبه شب آسمان قم در برخی ساعات با وزش باد نسبتا شدید و در برخی مناطق با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

وی سرعت باد را بین ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و گفت: برای روز جمعه آسمان کمی ابری به‌تدریج افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گردوخاک و در برخی مناطق بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

حیدری یادآورشد: برای روز شنبه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری، در بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است؛ سمت ‌باد غربی و سرعت آن ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت‌ خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب مربوط به دستجرد با ۱۴.۱ و جمکران با ۳۴.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha