۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85479942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه: دزفول به نماد مقاومت در جهان تبدیل شده است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85479942
امام جمعه: دزفول به نماد مقاومت در جهان تبدیل شده است

دزفول – ایرنا – امام جمعه دزفول با بیان اینکه دزفول به نماد مقاومت و پایداری در دنیا تبدیل شده است، گفت: دنیا مردم دزفول، خرمشهر و شهرهای شمال خوزستان را به عنوان نماد مقاومت می‌شناسد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور در خطبه های نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر، با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول افزود: چهارم خرداد امسال همزمان با روز جمعه، نمازجمعه دزفول به امامت نماینده ولی فقیه در خوزستان اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: مسوولان استانی و مدیران کل دستگاه‌های مختلف همزمان با حضور نماینده ولی فقیه با برپایی میز خدمت در مصلای امام علی(ع) دزفول، پاسخگوی مردم دزفول خواهند بود.

امام جمعه دزفول گفت: باتوجه به این اقدام انقلابی نماینده ولی فقیه در استان، انتظار از مردم ولایتمدار دزفول،‌ ‌حضور باشکوه در نمازجمعه هفته آینده است.

تلاش دشمن پس از عملیات وعده صادق ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی است

امام جمعه دزفول با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی مردم و مسوولان پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق بیش از پیش شده است، گفت: ایران اسلامی به دشمن ثابت کرده است که می‌تواند پاسخ‌های کمرشکنی به دشمن بدهد.

وی افزود: تلاش دشمن پس از عملیات وعده صادق بر ایجاد اختلاف و گسست در جامعه اسلامی به منظور دوری جامعه از مبانی اسلامی متمرکز شده است.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه داد: خدا محوری و ولایت مداری، جهاد در راه خدا، مردم داری و ارزش مداری چهار شاخصه جامعه مطلوب در مبانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم داری در نظام اسلامی رمز اتحاد و انسجام داخلی است، گفت: مایوس کردن دشمن از رخنه در جامعه اسلامی و تلاش برای افزایش وحدت و همگرایی در جامعه ماموریت همه قشرهای جامعه است.

ایران در همه عرصه‌های نظامی هماوردی ندارد

امام جمعه دزفول اظهارکرد: برجسته کردن مشکلات، و بی توجهی به دستاوردهای داخلی و همچنین سیاه نمایی کشور حرکت در جهت منافع دشمن بوده و هوشیاری در این زمینه ضروری است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال دین زدایی در جامعه و ناکارآمد جلوه دان نظام اسلامی در اداره امور است، افزود: نظام اسلامی اکنون در تمام عرصه های فرهنگی،‌ علمی، ‌نظامی و اجتماعی هماورد ندارد.

حجت الاسلام بهرامپور گفت: جمهوری اسلامی که از ابتدا زیر شدیدترین تحریم ها قرار داشته، استوار و مقاومت در برابر تمام ابرقدرت های عالم ایستاده است و امروز با عزت و مقتدر به قدرتی جهانی تبدیل شده است.

جامعه پیر توان دفاع از خود در مقابل دشمن را ندارد

امام جمعه دزفول با گرامیداشت هفته جوانی جمعیت بیان کرد: موشک های فوق پیشرفته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به همت و توان جوانان دانشمند ایران اسلامی به دست آمده و حل سایر مسایل نیز در گروه بسترسازی برای نقش آفرینی جوانان است.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن تحت تاثیر قراردادن جمعیت جوان در کشور است، افزود: ایستادن در مقابل ابرقدرت ها با جامعه پیر و فرسوده ممکن نیست به همین دلیل تلاش دشمن کاهش جمعیت جوان در ایران اسلامی است.

امام جمعه: دزفول به نماد مقاومت در جهان تبدیل شده است

جامعه اسلامی مکلف به مراقبت از سلامت خود است

حجت الاسلام بهرامپور با گرامیداشت روز جهانی مبارزه با فشار خون گفت: فشار خون به مرگ خاموش مشهور است که یک باره سربرآورده و خانواده ای را عزادار می‌کند.

وی ادامه داد: یک سوم جمعیت بالای ۱۸ سال کشور دچار فشار خون است که تنها نیمی از این بیماران نسبت به بیماری خود آگاه هستند به همین دلیل پایش فشار خون امری ضروری است.

امام جمعه دزفول بیان کرد: جامعه اسلامی مکلف است نسبت به سلامت خود مراقبت داشته باشد و در این زمینه همه دستگاه ها برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای انجام پایش فشار خون مسوولیت دارند.

بستر حضور کودکان و نوجوانان در مساجد دزفول فراهم شود

امام جمعه دزفول همچنین در خطبه نخست خود،‌ با انتقاد از کمبود مساجد در برخی مناطق تازه تاسیس این شهر گفت: هر ۱۰ هزار نفر باید حداقل یک مسجد داشته باشند که این مهم در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسجد محور تحول و مرکز فعالیت فرهنگی و مذهبی در محلات است، ادامه داد: مساجد نباید حکومتی و دولتی باشند بلکه باید به دست مردم اداره شوند.

حجت الاسلام بهرامپور با دعوت مردم برای مشارکت بیشتر در ساخت و مدیریت مساجد دزفول افزود: مساجدی که مردمی نباشند اگر چه از نظر ظاهر زیبا هستند ولی از نظر محتوا تهی است.

وی با بیان اینکه هیات امنای مسجد بستر لازم برای حضور نونهالان،‌ کودکان، نوجوانان و جوانان را در مسجد فراهم کنند ادامه داد: وجود مسجد در محلات زمانی موثر است که مردم، جوانان و نسل های جدید در آن حضور فعال باشد.

امام جمعه: دزفول به نماد مقاومت در جهان تبدیل شده است

به گزارش ایرنا،‌ در حاشیه نماز جمعه این هفته دزفول که با حضور خادمان حرم حضرت سبزقبا(ع) برگزار شد، ایستگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول همزمان با روز جهانی فشار خون برپا شد.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد؛ رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساختند.

امام جمعه: دزفول به نماد مقاومت در جهان تبدیل شده است

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد؛ همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha