۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85480030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر:تامین آب شرب استان تدبیر شود

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85480030
امام جمعه بوشهر:تامین آب شرب استان تدبیر شود

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در آستانه فصل گرم مسوولان متولی تامین آب شرب به گونه ای تدبیر کنند که مردم برای بهره مندی آب با مشکل روبرو شوند.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهارکرد: در کنار برنامه ریزی و مدیریت کارآمد مسوولان آب مشترکین آب نیز با مصرف بهینه مسوولان را در گذر از تابستان یاری کنند.

وی ، با تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) و ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه یادآورشد: مسئولان و متولیان فرهنگی، هیات‌های دینی و مذهبی، موسسات فرهنگی موضوع اهمیت فرهنگ رضوی را به‌صورت عمیق بیان کنند تا در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه تولید کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب وظیفه مسئولان است افزود: کتاب چکیده دانش و محصول عمر نویسنده آن است و هر مقدار ترویج فرهنگ کتابخوانی و تولید کتاب در جامعه بیشتر شود نشان از رشد علمی جامعه است از این نظر باید توجه ویژه به این مهم شود.

وی، با بیان اینکه فضای مجازی نمی‌تواند جای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بگیرد گفت: در این عرصه باید اصل کتاب در جامعه عرضه و ترویج شود و حتی کتابخانه دیجیتال نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

امام جمعه بوشهر، با گرامیداشت روز موزه و میراث فرهنگی، هویت، شناسنامه و ریشه هر جامعه را بستگی به پیشینه تاریخی آن دانست و تاکید کرد: بوشهر به‌عنوان استان دیانت، ولایت‌مدار، مقاومت و دارالحماسه معرفی شده و دلیل آن داشتن پیشینه تاریخی درخشان در این عرصه‌ها است.

صفایی بوشهری حفظ، ارائه و استمرار فرهنگ، روحیه و رویه دیانت، ولایت‌مداری و مقاومت استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: استان بوشهر دارای یک هویت تاریخی ارزشمند در این عرصه‌ها است که حفظ و انتقال آن به نسل‌های آینده باید در دستور کار قرار گرفته شود، بنابر این حفظ میراث فرهنگی یک کار اساسی برای هر جامعه محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر،یادآورشد: موزه، تمدن قدیم و تاریخی جامعه است و مسئولان در حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی توجه ویژه کنند.

صفایی تصریح کرد: مسئولان و متولیان اشتغال همت کنند مشکل اشتغال دختران و پسران برطرف کنند و زمینه اشتغال و بکارگیری آنها فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، در اولویت قرار گرفتن اشتغال جوانان استان بوشهر را مورد تاکید قرار دادافزودد یکی از مشکلات مهم جامعه گرانی کالا است و این مهم شرایطی فراهم کرده که مردم در معیشت خانواده دچار مشکل است.

وی، اضافه کرد: بوشهر، یک استان غنی با ظرفیت بالای اقتصادی است و می‌توان با تدابیر اساسی مشکل معیشتی مردم را کاهش داد.

امام جمعه بوشهر، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد: نیروهای مسلح در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر اقتدار جمهوری اسلامی را نشان دادند و پس از فتح خرمشهر شکست‌های پی در پی ارتش بعث رقم خورد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha