۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85480400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تهدیدهای تل‌آویو  درباره جنگ تمام عیار با حزب‌الله قابلیت اجرا ندارد

تهران- ایرنا- رسانه عرب زبان رای الیوم با اشاره به تشدید حملات حزب الله به شمال فلسطین اشغالی و استیصال صهیونیست‌ها در مقابل توان نظامی آن نوشت که تهدیدهای تل‌آویو درباره جنگ تمام عیار با حزب‌الله غیرقابل اجرا است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی با اشاره به تحول راهبردی در جبهه درگیری میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور، از ورود سلاح و تاکتیک های جنگی جدید از سوی حزب الله خبر داد و اینکه رژیم صهیونیستی در برابر این تحولات نظامی در جبهه شمالی ناتوان و درمانده شده است.

این رسانه نوشت که حزب الله مرحله جدیدی از درگیری ها را طی هفته گذشته با رژیم اسرائیل آغاز کرده و برای ناظران امور آشکار شده که حملات به داخل فلسطین اشغالی تشدید و حملاتی دقیق و در عمق با سلاح جدید و موثرتر انجام شده است.

به نوشته این منبع عرب زبان، این حملات سبب وارد آمدن تلفات سنگین شده است. اوج این تحول را می‌توان در سه عملیات حزب الله مشاهده کرد که طی روزهای گذشته رخ داده است. عملیات نخست، ساقط کردن بالن جاسوسی و انهدام آن، دوم، استفاده از پهپاد حامل موشک هدایت شونده به مرکز نظامی در شمال فلسطین اشغالی که اولین عملیات از نوع خود در جریان عملیات طوفان الاقصی و اولین در نبرد میان حزب الله و رژیم صهیونیستی بود و ناظران امور از آن به عنوان حمله هوایی لبنانی در تاریخ نبرد نام بردند.

رای الیوم افزود: عملیات سوم، حمله حزب الله به پایگاه نظامی در طبریا با پهپادهای انفجاری بود که از حیث جغرافیای حمله و عمق هدف، عملیات جدیدی و پیشرفته ای بود.

این رسانه ادامه داد: این تحول به شکل قوی با شروع تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح در جنوب غزه ارتباط دارد. با توجه به تحول ایجاد شده در جبهه جنوب لبنان و نیز روی آوردن یمن به جبهه دریای مدیترانه، محور مقامت تصمیم به تشدید حملات نظامی در واکنش به حمله این رژیم به رفح از سویی و شکست مذاکرات آتش بس میان حماس و تل آویو از سوی دیگر، گرفته است.

رای الیوم اضافه کرد: مقامات رژیم صهیونیستی با نگرانی شدید، تحولات و عملیات حزب الله در شمال را دنبال می‌کنند، به ویژه در روزهای گذشته که حزب الله توان نظامی جدیدی را به نمایش گذاشت؛ توان نظامی که رژیم اسرائیل پیش از این، آن را ندیده بود و طی آن، تسلیحات جدید از سوی حزب الله به کار گرفته و توان و تاکتیک های نظامی به کار بسته شد.

این منبع همچنین نوشت: «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این تحولات، از عزم تل آویو برای اتخاذ تصمیمات مهم و واکنش قوی در جبهه شمالی خبر داد، اما افکار عمومی این رژیم، اعتمادی به سخنرانی آتشین در قبال حزب الله ندارد و پیش از این، اظهارات «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که از تابستان داغ سخن گفته بود، به شدت مورد تمسخر صهیونیست ها قرار گرفته و کاربران شبکه های اجتماعی اعلام کردند که گالانت، هواشناس شده است.

این رسانه افزود: تحولات جبهه جنوب لبنان نشان از سردرگمی سران رژیم صهیونیستی در مقابله با تشدید حملات حزب الله دارد و تهدیدات این رژیم درباره جنگ تمام عیار با حزب الله غیرقابل اجراست، زیرا از سویی جنگ با شدت در نوار غزه ادامه دارد و از سوی دیگر، شرایط داخلی این رژیم مناسب نیست و رویارویی تمام عیار با حزب الله سخت، پیچیده و خطرناک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha