۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85480938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۵ درصد مصرف گاز زنجان به بخش صنعت اختصاص یافت

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85480938
بیش از ۲۵ درصد مصرف گاز زنجان به بخش صنعت اختصاص یافت

زنجان - ایرنا - مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان زنجان از تخصیص ۲۵.۷۴ درصدی گاز مصرفی استان زنجان در سال گذشته به بخش صنعتی و تولیدی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت گاز استان زنجان، محمد رضا باژرنگ روز شنبه با بیان این مطلب،‌ افزود: در سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۳۲۷ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و عمده توسط مشترکین زنجانی مصرف شد که بیش از ۲۵ درصد آن سهم بخش صنعت بود.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان زنجان، گاز مورد نیاز یک هزار و ۵۰ واحد تولیدی را تامین می‌کند، افزود: در سال گذشته بیش از ۸۵۶ میلیون و ۳۷۳ هزار متر مکعب گاز طبیعی در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان زنجان به مصرف رسیده است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه شرکت گاز استان زنجان آماده ایجاد زیرساخت‌های گاز رسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی است، اذعان داشت: استفاده از گاز طبیعی در صنایع علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در راستای کاهش مصرف سوخت‌های میان تقطیر و ارتقای شاخص کیفیت محیط زیست و هوای پاک مهم و موثر است.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی های شرکت گاز زنجان در راستای مدیریت و تامین شبکه پایدار گاز مشترکین در فصول سرد سال اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته شرکت گاز استان زنجان توانست با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب بدون چالش خاصی فصل‌های سرد سال را سپری کند.

باژرنگ به اهمیت استفاده از سوخت جایگزین در پایداری شبکه گاز در ماه‌های آخر سال اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای مدیریت شبکه گاز رسانی در فصول سرد سال، واحدهای پر مصرف گاز استان، شناسایی و هماهنگی‌های لازم برای تامین سوخت جایگزین برای آنها انجام شد.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان زنجان از برگزاری چهار جلسه فصلی مدیریت بحران سوخت در سال گذشته خبر داد و افزود: در راستای انجام مدیریت مناسب مصرف گاز و استمرار تامین گاز مورد نیاز مشترکین در چهار ماه آخر سال ۷۰ جلسه مدیریت بحران سوخت به صورت روزانه در شرکت گاز استان زنجان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha