۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85481661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دهه کرامت محور وحدت و همبستگی اهل سنت و تشیع است

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: دهه کرامت و میلاد حضرت علی ‌بن موسی الرضا (ع) محور وحدت، اتحاد و همبستگی بین اهل سنت و تشیع است.

به گزارش ایرنا- علی اصغر دریایی شنبه شب در هفتمین رویدادملی آواها و نواهای رضوی در سنندج اظهار کرد: مردم کردستان به عشق به امام رضا و امام رضاشناسی نامدار و شهره هستند و این مراسم معنوی نشان از مودت و محبت مردم این خطه از ایران زمین به آن امام همام دارد.

وی با بیان اینکه مردم کردستان با حضور در مرقد مطهر امام رضا(ع)، این بارگاه عظیم را به عنوان ملجا و پناه خویش در نظر دارند، گفت: برگزاری این رویداد معنوی بهانه ای برای دور هم جمع شدن و ایجاد وحدت و همدلی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه مجالس معنوی دل‌ها را جلا می دهد و نور قرآن و اهل بیت(ع) را بر دل ها می تاباند، خطاب به طریقت‌های قادری و نقشبندی حاضر در این آیین اظهار کرد: شما اهل طریقت رسالت سنگینی دارید و باید رفتار و کردار متفاوتی داشته باشید و از نظر اخلاقی سرآمد و خوشرویی را در خود تقویت کنید.

دهه کرامت محور وحدت و همبستگی اهل سنت و تشیع است

وی در ادامه بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در کنار برنامه های فرهنگی و هنری برنامه‌های دینی زیادی هم برگزار می کند و در همین راستا پنجشنبه هفته قبل در شهرستان دهگلان کنگره ماموستا عبدالله باشماق با حضور هزاران نفر برگزار شد و در سروآباد نیز به زودی همایش ملا مصطفی بیسارانی برگزار می شود.

در هفتمین رویداد ملی آواها و نواهای رضوی استان کردستان پنج گروه دف نوازی و مولودی خوانی همراه با یک گروه از مشهد مقدس تا پاسی از نیمه شب به ذکر مناقب حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) پرداختند.

در پایان این مراسم از گروه های فعال دف نوازی و مداحی شهرستان سنندج تجلیل وقدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha