تعیین نرخ جدید بهای خدمات مراکز فرهنگی و تفریحی بانوان و توجه به مشاغل خانگی در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - مصوبه نرخ بهای خدمات مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی تحت مدیریت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با حداکثر رای اعضای شورا با تخفیف ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته به تصویب رسید و تعیین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: هم اینک ۱۰۲ رشته آموزشی در مراکز تحت نظر اداره کل امور زنان وجود دارد و امسال علاوه بر دوره‌های آموزشی فرهنگی و اجتماعی، سرفصل خدمات خلاقیت و نوآوری نیز اضافه شده است.

بر این اساس، استفاده بانوان شاغل از خدمات ۷۰ درصد و استفاده گروهی بانوان از مراکز ۳۰ درصد تخفیف دارد.

نرگس معدنی پور تاکید کرد: شهرداری موظف است بهای خدمات را در این بخش بر اساس جداول اعلام شده اخذ کند.

این عضو شورای شهر همچنین گفت: حضور پسران زیر چهار سال را در مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی بانوان مجاز است.

اصلاحات در بخش مختلف این لایحه اعمال و تصویب شود

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه باید ساز وکار دقیقی تعیین شود که مابه ازای تخفیف به گروه‌ها برای پیمانکاران تمهیدی در نظر گرفته شود، گفت: اصلاحات در بخش‌های مختلف این لایحه باید اعمال و سپس تصویب شود.

این مصوبه با حداکثر آرا اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

انتخاب عضو کمیسیون ماده ۱۴ آیین نامه معاملات در شورا

در ادامه جلسه امروز شورای شهر همچنین عباس شعبانی با ۱۴ رای موافق به عنوان عضو کمیسیون ماده ۱۴ آیین نامه معاملات شهرداری تهران انتخاب شد.

اقدامات شهرداری تهران در گسترش فعالیت‌های دینی قابل ستایش است

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران، رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از دست اندرکاران برنامه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها گفت: اقدامات شهرداری تهران در گسترش فعالیت‌های دینی قابل ستایش است بطوریکه تمام بخش‌های شهرداری با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی سعی دارند شیرینی زندگی دینی را به شهروندان بچشانند.

احمد صادقی با بیان اینکه شادی و نشاط نیاز اصلی و اساسی جامعه امروزی است، افزود: اگر فعالان در این راستا مکمل هم باشند شاهد تحولات فرهنگی خوبی خواهیم بود، برگزاری چنین اجتماع‌هایی با ذکر اهل بیت از اقدامات مثبت سال‌های اخیر است که به آن توجه شده است.

وی اظهار کرد: چهار میلیون نفر در جشن غدیر حضور داشتند، امسال میزان حضور در راهپیمایی قدس ۵۰ درصد رشد داشت، ۱۸ میلیون نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه‌های قرآنی مشارکت داشتند.

صادقی گفت: برخی تلاش می‌کنند این را بگویند که دین در زندگی روزمره افراد عمق ندارد اما مردم بارها ثابت کردند که پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و حضور آنها نشان دهنده این ایستادگی است.

وی با اشاره به مشارکت شهروندان بدون تمایز طبقاتی در این برنامه ها گفت: تلاش بر رشد و آگاهی شهروندان است.

به گفته وی، در برنامه امسال توجه ویژه‌ای به واگذاری امور به مردم صورت گرفت و از طرفی عزت شهروندان با ارائه خدمات با کیفیت رعایت شد، مسایل ایمنی هم جهت حفظ سلامت شهروندان مورد توجه قرار گرفت.

این عضو شورای شهر آشناسازی جوانان با زندگی امام رضا (ع) را قابل ستایش عنوان کرد و افزود: باید از همه دست اندرکاران در این خصوص قدردانی کرد.

در طرح تفضیلی منطقه ۲۲ خلاف مصوبات عمل می‌شود

در ادامه رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران درباره قانون منع فروش املاک سخن گفت: بر اساس گزارشات به دست آمده و مکاتبات مراجع نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور، در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ خلاف مصوبات عمل می‌شود.

نرجس سلیمانی تاکید کرد: قانون منع فروش املاک دارای کاربری مسکونی باید برای تمام شهروندان رعایت شود، شهرداری تهران باید گزارشی در خصوص روند پیگیری طرح‌های تفصیلی ارائه دهد.

وی با تاکید بر الزام رعایت قانون در نحوه بررسی طرح‌های کمیسیون ماده پنج، اظهار کرد: بر اساس مصوبات سال ۸۸ در ماده ۴۶، ۴۸ و ۴۹ لزوم انجام بررسی‌های کارشناسی، طرح‌ها باید دارای توجیهات کافی باشد و حقوق مکتسبه اشخاص در تغییرات طرح تفصیلی رعایت شود همچنین از گزارشات امکان سنجی بجا استفاده شود.

توجه به مشاغل خانگی و توسعه آن

رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: مشاغل خانگی و توسعه آن منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد که باید به آن توجه شود.

سوده نجفی در جلسه امروز شورای شهر با بیان اینکه شهردار وقت در سال ۹۴ ملزم به ارائه برنامه‌هایی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی بود، افزود: در این دوره نیز نسبت به آن غفلت شده و با توجه به تغییر اقلیم و گرم‌تر شدن تدریجی تهران و تغییر رفتار بارش‌ها و افزایش نوسانات آن، امکان رخداد سیل افزایش خواهد یافت که باید برنامه‌ای در این خصوص ارائه شود تا مردم کمتر با مشکل روبه رو شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه جلسات کمیته مشاغل خانگی به ریاست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار نشده است، تاکید کرد: مشاغل خانگی و توسعه آن منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد که باید به آن توجه شود.

اتصال شرکت خدمات اداری شهر به فاینانس در آینده نزدیک

در ادامه این جلسه گزارش حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی و با حداکثر آرای موافق تایید شد.

مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر در جریان بررسی گزارش حسابرسی این شرکت با بیان اینکه گزارش حسابرسی این شرکت مطلوب بوده است، اظهار کرد: بسیاری از قراردادهای ما در سامانه معاملات ثبت شده و اتصال به فاینانس نیز در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

شهاب الدین صابونچی تاکید کرد: تلاش ما این است تا هر آنجا که می‌توانیم شفافیت را افزایش دهیم. توجه به اینکه ساختمان با سازمان بازنشستگی مشترک است، اقدامات برای اخذ سند انجام شده و در حال نهایی شدن است.

وی افزود: مکاتبات لازم برای مقابله با پولشویی و برگزاری جلسات در شرکت برای افراد ذیربط انجام شده است.

به گفته وی، مجوز کانون ارزیابی و آموزش برای متقاضیان داخل و بیرون شهرداری انجام شده است، در گذشته شرکت به عنوان واسط اقدام می‌کرد اما امروز عامل است.

صابونچی با بیان اینکه ۹۹ درصد سهام شرکت متعلق به شهرداری است و کارمزد این موارد باید حداقلی باشد، گفت: سود انباشته برای اقدامات فوری و امور خدماتی در نظر گرفته شده است، صورت جلسه مطالبات از شهرداری نیز آماده است و ۶۰ درصد مطالبات باقی مانده که صورت مالی آن تهیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha