۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85482066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: جنگل های بلوط چگنی آفت زده هستند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85482066
فرماندار: جنگل های بلوط چگنی آفت زده هستند

خرم آباد- ایرنا- فرماندار چگنی گفت: حجم عمده ای از جنگل های بلوط چگنی آفت زده اند و سمپاشی آنها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا افشین بازگیر در نشست ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: سازمان محیط زیست قول مساعد برای در اختیار قرار دادن یک فروند بالگرد به منظور سمپاشی جنگل های آفت زده این شهرستان را داده اند که تاکنون عملی نشده است.

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد وسعت چگنی را جنگل تشکیل می دهد بیان کرد: تنها ۲۲ درصد اراضی این شهرستان کشاورزی و مسکونی است.

فرماندار چگنی یکی از مهمترین چالش های پیش روی مردم شهرستان را ممنوعیت کشت زمین های منابع طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: برخی از اراضی بالغ بر ۲۰ سال است که زیر کشت کشاورزان منطقه قرار دارند اما منابع طبیعی و آبخیزداری این زمین ها را جزو اراضی ملی محسوب کرده و اجازه کشت به کشاورزان را نمی دهد.

بازگیر افزود: مدیریت منابع طبیعی و این اراضی باید در قالب قراردادهایی به مردم واگذار شود تا هم از کشت گیاهان ممنوعه جلوگیری و هم جهش تولید را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان در آتش سوخت اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن برداشت محصولات کشاورزی بسیج کمباین ها برای جمع آوری محصولات ضروری است تا هم از تنش های محلی جلوگیری و هم از وقوع آتش سوزی ها پیشگیری کنیم.

فرماندار چگنی تاکید کرد: با توجه به محدودیت هایی که در تمامی حوزه ها داریم، نیاز است چگنی در برداشت محصولات ویژه دیده شود تا از حجم بالای آتش سوزی در این شهرستان جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha