تیراندازی در منطقه خلیج فارس/ دستگیری زن و شوهر کلاهبردار در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری شروری که در محدوده و منطقه خلیج فارس تهران اقدام به تیراندازی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرگرد محمد زیدی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران خبری در خصوص شرارت و تیراندازی اراذل و اوباشی در درگیری منطقه خلیج فارس تهران دریافت کردند و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با حضور ماموران پایگاه پنجم سازمان اطلاعات در صحنه جرم و انجام تحقیاقت اولیه هویت و مشخصات متهم شناسایی شد.

سرگرد زیدی با بیان اینکه مخفیگاه متهم در شهر اندیشه استان تهران شناسایی شد، ادامه داد: پس از اخذ نیابت قضایی متهم در مخفیگاهش در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر پلیس انتقال یافت.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران توضیح داد: متهم در پی‌جویی های انتظامی به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد که سلاح جنگی را در مخفیگاه دیگری در محدوده شهر زیبا پنهان کرده است.

وی ادامه داد: به دست آوردن این اطلاعات ماموران این سازمان در گام دیگر به مخفیگاه متهم مراجعه و با هماهنگی‌های قضایی، در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهم سلاح گرم کشف شد.

سرگردزیدی تاکید کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای اخذ دستور قضایی به دادسرا معرفی شد.

بازداشت عامل جنایت در بوستان جنوب تهران

همچنین رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: مرد جوانی که در یکی از پارک‌های جنوب تهران دست به جنایت زده بود، دستگیر شد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: روز پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ ماه جاری، کارکنان انتظامات بیمارستان بهارلوی تهران از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مرگ مشکوک مرد جوان اهل کشور افغانستان را روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

تیراندازی در منطقه خلیج فارس/ دستگیری زن و شوهر کلاهبردار در تهران

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی سردخانه بیمارستان شدند و جسد مردی حدود ۲۷ساله را مشاهده کردند که براثر ضربه چاقو به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول در جریان درگیری در یکی از پارک‌های جنوب تهران قربانی جنایت شده است.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، طولی نکشید که تیم جنایی برای بررسی صحنه جرم پای در پارک موردنظر گذاشتند اما در جریان تحقیقات میدانی، قاتل ۲۸ ساله اهل کشور افغانستان یک ساعت پس از ارتکاب جنایت در محله رازی شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: متهم در بازجویی گفت که داخل پارک حضور داشتم که چند پسر جوان داشتند با توپ‌بازی می‌کردند من هم می‌خواستم در بازی شرکت کنم اما پسر جوانی به‌نام فرشاد با پرخاشگری و چشم در چشم شدن مخالفت کرد و بخاطر این موضوع، درگیری میان ما شکل گرفت و در نهایت در جریان این نزاع، بینی او را با ضربه چوب شکستم.

وی ادامه داد: متهم اقرار کرد که فرشـــاد پس از اینکه زخمی شد به خانه‌شان رفت اما دقایقی بعد پنج نفر دیگر از آشناهای او به‌قصد انتقام‌گیری با چوب و چاقو، وارد پارک شدند؛ در این میان مرد جوانی با یک چاقو به‌سمتم حمله کرد اما من در یک لحظه همان چاقو را از دستش گرفتم و یک ضربه به بدنش زدم و فرار کردم.

سردار ولی‌پور گودرزی گفت: پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم و اعتراف متهم به قتل، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ماموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات محلی بررسی‌های خود را در رابطه با این جنایت هولناک ادامه دهند.

وی تاکید کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

داستان هفت مالخر موبایل

رییس پلیس آگاهی پایتخت همچنین از دستگیری هفت متصدی یک مغازه که مالخری تلفن‌های همراه می پرداختند، خبر داد و گفت: در این عملیات پلیسی ۴۵ مال باخته شناسایی شدند.

سردار گودرزی در این خصوص اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت در سطح خیابان‌های تهران با اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان اداره هجدهم مشخص شد که سارقان پس از موبایل قاپی، گوشی‌های سرقتی را در یک مغازه خاص از پاساژ موبایل فروشی در محدوده خیابان جمهوری می‌فروشند.

وی افزود: بدین ترتیب شناسایی مالخر یا مالخران و مخفیگاه آنها در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت و پس از تحقیقات پلیسی، مشخص شد که هفت مالخر گوشی‌های سرقتی را از سارقان خریداری و پس از اوراق کردن، قطعات آن را برای استفاده در گوشی‌های تعمیری می‌فروشند.

تیراندازی در منطقه خلیج فارس/ دستگیری زن و شوهر کلاهبردار در تهران

سردار ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی برای دستگیری متهمان و بازرسی از مخفیگاه‌ موردنظر وارد عمل شدند و متهمان را دستگیر کنند.

سردار گودرزی ادامه داد: در بررسی از مخفیگاه متهمان، تعداد ۴۳ دستگاه انواع گوشی های مختلف آیفون، تعداد ۹ قطعه ال. سی. دی، ۹ عدد باطری، ۱۸ قطعه دوربین، ۲۶ قطعه برد، هشت عدد خشاب سیمکارت ۲۱ دستگاه گوشی اوراق، ۱۰ قطعه دوربین، هفت قطعه برد گوشی کشف و مال باختگان ۴۵ دستگاه گوشی مسروقه شناسایی شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره ۱۸ پلیس آگاهی قرار گرفتند.

بازداشت زن و شوهر کلاهبردار در تهران

سردار ولی‌پور گودرزی هم از بازداشت زن و شوهر کلاهبردار خبر داد و گفت: متهمان تحت تعقیب مراجع قضایی در چند استان ایران بودند.

وی اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های سریالی از شهروندان با شگرد خرید اجناس دست دوم بوسیله رسیدساز جعلی، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بنابرحساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی خود پی بردند، یک زن و شوهر جوان طعمه‌های خود را از سایت خرید و فروش اینترنتی شناسایی و سپس با شگرد رسیدساز جعلی اقدام به سرقت اموال با ارزش کرده و متواری شدند.

تیراندازی در منطقه خلیج فارس/ دستگیری زن و شوهر کلاهبردار در تهران

رییس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان تحت تعقیب مراجع قضایی استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و تهران بودند، عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات علمی، هویت ۲ کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی کردند و پی بردند که آنها قصد دارند دست به اعمال مجرمانه دیگری بزنند.

سردار ولی‌پور گودرزی متذکر شد: کارآگاهان پس از دریافت این سرنخ مهم، با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده مخفیگاه متهمان را در شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی شناسایی و در ادامه آنها توسط کارآگاهان بازداشت شدند.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت تاکید کرد: متهمان پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد رسیدساز جعلی اعتراف کردند.

وی یادآور شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha