۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85482137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام خمینی (ره) الگویی تحول‌ساز برای جامعه است

رشت - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت : رفتار، گفتار و سبک زندگی امام خمینی(ره) امروز برای همه علماء، دانشگاهیان، سیاسیون و مدیریت اسلامی و نیز همه بخش های خرد و کلان جامعه الگویی تحول ساز است.

به گزارش ایرنا،آیت الله رسول فلاحتی روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت یاد و خاطره بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در گیلان گفت: جمهوری اسلامی با راهبری پیامبرگونه امام(ره) دنیا را متحول کرد و حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در این کشور ساقط شد.

وی اظهار کرد: پس از انقلاب اقدامات بزرگی در این کشور انجام شد که دشمن نمی‌خواهد از این موفقیت‌ها و دستاوردها برای مردم گفته شود تا جایی‌که حتی بعضی خوبان هم این تحولات را نمی‌بینند.

امام جمعه رشت افزود: ایرانِ اسلامی از تاریخ قوی و سترگی برخوردار است و هیچ دوره از تاریخ، ایران به قدرتمندی امروز نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ سایر انقلاب‌های کوچک و بزرگ جهانی بنگرید بسیاری از این انقلاب‌ها مصادره شدند اما جمهوری اسلامی روز به روز ماندگارتر شد و صحنه‌های حضور و پای کار بودن مردم در اجتماعات مختلف دینی و ملی گواه این ادعاست و حتی به اذعان متخصصان، سطح رفاه عمومی ایران از بسیاری از کشورهای دنیا بهتر است.

امام جمعه رشت با اشاره به مطالبه‌گری مردم ایران هنگام وقوع سیل و زلزله تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، مسئولان هنگام حوادث خود را مسئولِ کمک‌رسانی به مردم نمی‌دانند اما در جمهوری اسلامی به محض اینکه حادثه‌ای رخ می‌دهد مسئولین خود در صحنه حضور می یابند.

وی رفتار، گفتار و سبک زندگی امام خمینی(ره) را امروز برای همه علماء، دانشگاهیان، سیاسیون و مدیریت اسلامی، الگو دانست و افزود: امام(ره) همواره قلم به دست بودند و بسیاری از کتاب‌هایشان را در جوانی نوشتند؛ ایشان الگویی برای همه بخش‌های کلان و خرد جامعه و تحول‌ساز هستند و رسانه‌ها باید با لطافتِ بیان در این زمینه کار کنند.

امام جمعه رشت بازتاب گسترده عملیات وعده صادق را در فضای حقیقی و مجازی مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آمریکا، صهیونیست‌ها و عرب‌ها پس از تحقق وعده صادق تحقیر شدند و سران عرب که به‌دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل بودند نیز عقب‌نشینی کردند.

قیام ۱۵ خرداد پایه و اساس شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی است

استاندار گیلان گفت: قیام ۱۵ خرداد پایه و اساس شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی است، قیامی که با الگوگرفتن از قیام امام حسین (ع) قوت و انجام یافت.

اسدالله عباسی اظهار کرد: امام راحل(ره) انقلاب را از ۱۵ خرداد سال ۴۲ که همزمان با ماه محرم بود، آغاز کرد و در بهمن ماه سال ۵۷ این حرکت پرشور به پیروزی رسید.

وی افزود: امام خمینی(ره) با همراهی مردم در برابر یک رژیم جنایتکار ستمشاهی قرار گرفت قیامی که برگرفته از آموزه‌های دینی و پیروی از ائمه اطهار (ع) بود و در نهایت نیز معمار کبیر انقلاب توانست آن را به سرانجام مطلوب برساند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: ما برابر رژیمی به پیروزی رسیدیم که حامی آمریکا بود و نظام جمهوری اسلامی را جای آن حاکم و برقرار کردیم و امروز نیز جلوه ها و آثار این قیام بزرگ را در مردم مظلوم فلسطین شاهدیم که با الگوقرار دادن ملت ایران، برابر رژیم جعلی صهیونسیتی ایستاده اند و پیروزی از آنان است.

استاندار گیلان بیان کرد: در برهه کنونی ما باید ابعاد قیام ۱۵ خرداد این حرکت بزرگ ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) را به نسل حال و آینده منتقل کنیم که در این راستا وجود و توسعه تولیدات نرم‌افزاری و تقویت نهضت علمی در حوزه و دانشگاه می‌تواند در این رابطه بسیار موثر باشد.

عباسی خاطرنشان کرد: با پیوند بیشتر بین حوزه و دانشگاه، جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم می تواند قوت یافته و محصولات فرهنگی مناسب را متناسب با نیاز و ذائقه در اختیار نسل حال و آینده قرار دهد.

به گزارش ایرنا، اعضای ستاد بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) استان امروز با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha