۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85482294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: روابط عمومی رکن اصلی برای معرفی شایسته سازمان است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با تاکید بر نقش مهم رسانه و روابط عمومی در نشر صحیح اخبار و تاثیر در اذهان عمومی گفت: تبیین و تشریح مسایل و موضوعاتی که ابتدا باید به عنوان تولید امید از آن نام برد و عدم نشر ناامیدی در جامعه، وظیفه روابط عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز یکشنبه در نشست صمیمانه مدیران روابط عمومی استان، اظهار کرد: اصلی ترین اعضای بدنه ساختاری یک تشکیلات، روابط عمومی است؛ دلیل آن هم اینکه زبان گویا، چشم بینا، گوش شنوا و ناشر فعالیت‌های یک سازمان روابط عمومی است.

وی ادامه داد: روابط عمومی راوی صادق است و آن به معنی که اگر فقط از مزایای یک مسوول و سازمان خود تعریف کند، وظیفه اصلی خود که رابط بین مردم و دستگاه است را از دست بدهد.

استاندار تهران افزود: روابط عمومی عالم امانت دار و کنشگر است و باید بداند اخبار و اطلاعاتی که دارد را چگونه باید نشر دهد.

وی برای تفهیم نقش مهم روابط عمومی و رسانه در اذهان عمومی، گفت: در جنگ جهانی دوم، هیتلر یک ژنرال تمام قد را به عنوان روابط عمومی و رسانه خود قرار داد تا پیام خشونت، جدیت و قدرت خود را به جهان برساند.

فخاری اضافه کرد: در بحث نشر اخبار منظور بر غلو کردن نیست، اما خواسته ما این است که یک دنیا و تصویر جدید و حقیقی را برای مردم بسازید، باید از اخبار و اتفاقات تحلیل‌های مناسبی داشته باشید تا بتوانید آن را آنگونه که باید پر و بال بدهید و واقعیت را به صحنه حضور بگذارید.

وی ادامه داد: روابط عمومی باید یک عنصر امید بخش باشد، نه باید آن قدر خوبی سازمان خود را بگوید که توقعات بیش از حد بالا رود و نه منفعل باشد.

فخاری یادآور شد: ساختار روابط عمومی ها در سازمان، ضعیف و مخدوش است و این باعث تاسف است، باید به روابط عمومی‌ها بها داد تا بتوانند یک سازمان را آن گونه که باید معرفی کنند.

استاندار تهران تاکید کرد: سکوسازی و ارتباطات روز به روز در حال تغییر است، ماهم باید خود را بالا ببریم، دوره‌های آموزشی نوین جزو التزامات است.

وی افزود: ما با یک دنیای هوشمند مواجهیم، ممکن است دشمن یک خبر را علی‌رغم همه تلاش‌ها و مستندات یک خبرگزاری یا روابط عمومی، به شکل کاملا وارونه تحویل مخاطب دهد و باعث تاثیر روی او شود.

در این نشست از برخی مدیران روابط عمومی فرمانداری ها، شهرداری‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha