ضرورت ایجاد موسسات فرهنگی و هنری در شهرهای فارس مشهود است

شیراز - ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ضرورت ایجاد موسسه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های فارس مشهود است و وزارتخانه نیز کوشیده تا فرآیند راه‌اندازی این مراکز تسهیل شود.

حمیدرضا قانعی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به سفر خود به شهرستان‌های جنوبی فارس، اظهار کرد: شهرستان‌ها نیازمند ایجاد موسسه‌های فرهنگی وهنری تک‌منظوره و چندمنظوره و با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست‌های ارائه شده از شهرستان‌ها، بدون طرح در شورای مرتبط، تایید می‌شود.
وی از فعالان فرهنگی شهرستان‌های فارس خواست تا برای راه‌اندازی این موسسات به میدان بیایند و اطمینان داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مسیر نه تنها سنگ اندازی نمی‌کند بلکه از متقاضیان حمایت می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: این اداره کل بر اساس مصوبات قانونی امکان اختصاص بودجه برای پروژه‌های عمرانی را ندارد و لازم است شهرستان‌های جنوبی فارس مانند لارستان از محل اعتبارات نفت و گاز بخشی از نیازهای زیرساختی عرصه فرهنگ و هنر را تامین کنند.
قانعی عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به تعریف و اجرای رویدادهای فرهنگی متناسب با نیاز هر شهرستان کمک کند.

ضرورت ایجاد موسسات فرهنگی و هنری در شهرهای فارس مشهود است

تلاش برای تجهیز مراکز فرهنگی و هنری جنوب فارس
وی راه‌اندازی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا لارستان از ابتدای امسال را گامی بزرگ برای توسعه و رونق هنری این شهرستان دانست و گفت: قرار است با همکاری آموزش و پرورش لارستان، شرایط و تجهیزات این هنرستان برای پذیرش دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده بهبود یابد.
قانعی پیشنهاد کرد: اگر اداره آموزش و پرورش توان در اختیار اختصاص فضایی وسیع‌تر به هنرستان هنرهای زیبای دخترانه این شهر را داشته باشد، می‌توان با افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموز، به دختران شهرستان‌های همجوار نیز خدمت‌رسانی کرد.
وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا برخی از مشکلات فنی سامانه‌های نور و صدا تالارهای استاد جمالی هنرستان هنرهای زیبا و تالار وحدت لارستان نیز حل شود تا خدمات با کیفت‌تری در این مراکز به مخاطبان ارائه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به بازدید خود از زیرساخت‌های هنری شهرستان گراش، بیان کرد: مساله اصلی سینما فرهنگ گراش، نوسازی تجهیزات است و این سالن سینما و پلاتو گراش نوسازی تجهیز می‌شود.
تمرکز هنرمندان شهرستانی بر تولید آثار هنری باشد
قانعی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های هنری با دشواری‌های بسیاری روبروست و در بسیاری مواقع تناقضاتی با فضای جاری فرهنگی شهرستان‌ها دارد؛ بنابراین تمرکز هنرمندان در شهرستان‌ها باید روی تولید اثر هنری باشد.
وی اظهار کرد: فضا برای فعالیت در شهرستان‌ها و مرکز استان فراهم است و هنرمندان باید بیش از گذشته برای شرکت در جشنواره‌ها و معرفی فعالیت‌های خود همت کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در بحث آموزش، بر اساس نیاز سنجی و درخواست انجمن ها و هنرمندان، این آمادگی برای برگزاری دوره های آموزشی در شهرستان‌ها وجود دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha