تجلیل از خالق «آپاراتچی» با بیرق و عطر چای رضوی + فیلم

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی «آپاراتچی» از آثار چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر شنبه شب در آستانه میلاد علی‌بن موسی‌الرضا(ع) توسط امامت جماعت مسجدالنبی ولنجک با هدیه‌ای ارزشمند از رنگ و عطر رضوی و تابلویی نفیس تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، قرار بود آپاراتچی یکشنبه شب در مسجدالنبی ولنجک اکران شود که به دنبال سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهوری و هیات همراه، اکران نشد؛ اما مسجد با حضور خادمان بیرق به دست رضوی حال و هوای دیگری به خود گرفت.

پرچم سبز رضوی برافراشته بر سر مشتاقان امام رضا(ع) تمام سالن اکران مسجد را عطرآگین به حرم رضوی کرد. در آیین امشب قربانعلی طاهرفر کارگردان آپاراتچی هدیه‌ای ارزشمند گرفت؛ هدیه‌ای از حرم رضوی. یکی از فنجان‌های چای حرم که عطش خیل بسیاری از زائران آن حضرت را برطرف کرده بود.

طاهرفر در این آیین از خاطرات روزهای نخست فیلم‌سازی خود گفت و شرح داد که چگونه از پخش کاست در مساجد به فیلم‌سازی رسیده و از حال و هوای مسجدی و بچه مسجدی بودن گفت.

طاهرفر گفت: من سالیان سال یک خواسته‌ای از امام رضا (ع) داشتم و آن این که آرزوی هر فیلمسازی ساختن فیلم سینمایی‌اش است. ۳۰ سال فیلم‌سازی کردم اما هر وقت به حرم امام رضا (ع) می‌رفتم، یک دلبستگی و این خواسته را از امام هشتم داشتم.

وی گریزی هم به آپاراتچی و به تصویر کشیدن نماز جمعه در این فیلم زد و گفت: در آپاراتچی ایستادن در صف نماز جمعه را به بهترین و شیرین‌ترین وجه ممکن به تصویر کشیدیم که تماشاگر از در صف نماز جمعه بودن حس هم‌ذات‌پنداری دارد.

طاهرفر گفت: اینها همگی در سایه امام رئوف و نفس‌های پاک ایشان اتفاق افتاده و امیدوارم همان طور که مسجد در طول ۴ دهه کانون همه مهربانی‌ها و تحولات بزرگ در ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور بوده همچنان ارتقا پیدا کند.

وی گفت: یادم نمی‌رود که من از تکثیر نوار در مسجد شروع کردم. من مسئول سمعی بصری در کانون فرهنگی امام صادق(ع) مسجد ولی عصر (عج) تبریز بودم و از آنجا به فیلمسازی رسیدم. ‌

طاهرفر افزود: اگر با تماشای فیلم لحظات خوبی را تجربه کردید و لذت بردید، ما را دعا کنید.

حجت‌الاسلام کمال الدین خداداده رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهوری و هیات همراه اشاره کرد و گفت: حادثه تلخ و ناگواری برای همه ماست. علاوه بر شخصیت آقای رئیسی، رئیس جمهوری یک کشور، نماد عزت، پرچم و غیرت یک کشور است. همه دل‌نگران هستند و خادم امام رضا (ع) نیاز به دعای شما دارد.

وی همچنین به حضور خادمان و خطبه خوان حرم رضوی در مسجدالنبی اشاره کرد که در چند صد سال گذشته برای اولین بار شاهد مسجدگردی خادمان حرم رضوی هستیم.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha