فقدان آیت الله رئیسی یک تراژدی غم‌انگیز است/ شخصیتی ممتاز را از دست دادیم

تهران-ایرنا- رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در پیام تسلیت به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران، فقدان آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران را یک تراژدی غم‌انگیز عنوان کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی «ریاست جمهوری آفریقای جنوبی»، «سیریل رامافوسا» در این پیام خطاب به ملت، رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت ایران نوشت: این یک تراژدی غیرقابل باور است.

وی افزود: این سانحه شخصیتی ممتاز را از ملتی گرفت که با این ملت رابطه مستحکمی داریم.

این مقام آفریقای جنوبی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به ژوهانسبورگ برای شرکت در نشست بریکس، نوشت: برای کشور ما مایه بسی افتخار است که سال گذشته پذیرای رئیس جمهوری فقید ایران در نشست بریکس بودیم.

در پیام رامافوسا آمده است: از طرف دولت و مردم آفریقای جنوبی، تاسف عمیقم را به محضر آیت الله خامنه ای رهبری معظم ایران، دولت و مردم این کشور اعلام می کنم.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در این پیام، با خانواده های قربانیان سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهوری، از جمله خانواده آیت الله رئیسی، خانواده «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه و دیگر شهدای این پرواز ابراز همدردی کرد.

رامافوسا خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران اعلام کرد: ما شریک غم شما هستیم و در کنار شما عزاداریم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha