تنگنای راهبردی تل آویو به علت تشدید دودستگی/ فرستادن ارتش به عمق باتلاق لبنان معقول نیست

تهران- ایرنا- روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» با اشاره به جنگ فرسایشی که مقاومت اسلامی لبنان در شمال فلسطین اشغالی به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است، نوشت: تل آویو به علت تشدید دودستگی و اختلافات داخلی در تنگنای راهبردی قرار گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: حزب الله بر دامنه حملات خود علیه اسرائیل در شمال (فلسطین اشغالی) طی دو هفته گذشته افزوده است. حزب الله طی عملیات های دوربردی را علیه اهداف راهبردی مورد نظر خود انجام داده است و به ابزارهای جدید مانند پهپادهای مسلح به موشک روی آورده است.

این روزنامه افزود: پاسخ های حزب الله به حملات ارتش اسرائیل نیز افزایش یافته است. در حالی که حزب الله از جنگ تمام عیار دوری می کند، اما همچنان گزینه فرسایش تل آویو برای مدت طولانی را دنبال می کند. برای اینکه بفهمیم به کدام سمت و سو می رویم کافی است که به سخنرانی اخیر (سید حسن) نصرالله (دبیرکل حزب الله) توجه کنیم. وی خطاب به اسرائیل گفت که موضع حزب الله کاملا روشن است و دو گزینه بیشتر پیش رو ندارید و یا پیشنهاد حماس برای دستیابی به آتش بس را بپذیرید و از نوار غزه خارج شوید و به شکست بزرگ اعتراف کنید و یا جنگ فرسایشی که اسرائیل را نابود و به ورطه فرو می برد، ادامه می‌یابد.

یدیعوت آحارنوت نوشت: تنگنای راهبردی اسرائیل طی هفته گذشته به سبب روابط بد میان سران آن بغرنج تر شد. حمله «یوآف گالانت» (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و پاسخ متقابل او به گالانت و نیز کشمکش میان «گادی آیزنکوت ( عضو کابینه جنگ) و «ایتمار بن گویر» (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و اظهارنظر «بنی گانتز» (عضو کابینه جنگ)، همگی از دودستگی و کشمکش داخلی حکایت دارد. با این اوضاع، چگونه می شود کاری در نوار غزه انجام داد. از سویی، فرستادن ارتش به عمق باتلاق در لبنان و اوضاع را مطلوب جلوه دادن، به نظر سناریوی معقولی نیست.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha