۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85485962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش پاکستان مدعی تشدید حملات تروریستی از قلمروی افغانستان شد

اسلام‌آباد- ایرنا- ارتش پاکستان از کشته شدن ۲۹ تروریست در نوار مشترک مرزی با افغانستان طی یکماه اخیر خبر داد و مدعی شد که حملات از قلمروی این کشور همسایه به پاکستان شدت یافته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، این کشور از حکومت سرپرست افغانستان خواست تا به وعده‌های خود برای دفع تهدید تروریسم در مرزهای مشترک و جلوگیری از حملات به خاک پاکستان پایبند باشد.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: اسلام‌آباد همواره از دولت موقت افغانستان خواسته است تا مدیریت موثر مرزها در سمت خود را تضمین کند و انتظار می‌رود کابل به تعهدات خود عمل کند و جلوی استفاده تروریست ها از خاک افغانستان را برای تداوم اقدامات تروریستی علیه پاکستان بگیرد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی پاکستان در طول یکماه گذشته در مناطق مرزی ایالت بلوچستان و همزمان با تشدید حملات از داخل خاک افغانستان موفق به کشتن ۲۹ تروریست شده‌اند.

پاکستان همسایه غربی خود یعنی افغانستان را به کم‌کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) متهم کرده و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد کرده و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های سابق و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان آن را رد می‌کنند.

حکومت سرپرست طالبان در افغانستان با نادرست خواندن اتهامات طرف پاکستانی از اسلام‌آباد خواسته تا به جای متهم کردن همسایگان راهکار مشکلات خود را در داخل جستجو کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha