۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85486572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزم آلمان، فرانسه و لهستان برای تبدیل شدن به نیروی محرک سیاست امنیتی در اروپا

تهران- ایرنا- آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان گفت که برلین، پاریس و ورشو قصد دارند به نیروی محرک سیاست امنیتی مشترک در اروپا تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، بائربوک چهارشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک در برلین با استفان سژورنه و رادوسلاو سیکورسکی وزرای خارجه فرانسه و لهستان اظهار کرد: ما به عنوان کشورهای عضو «مثلث وایمار» می‌خواهیم نیروی محرک اتحادیه اروپا در این زمینه باشیم و قابلیت‌های ژئوپولیتیک خود را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اعضای مثلث وایمار تلاش‌های مشترک خود را برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط افزایش می‌دهند، افزود: اروپا هم در داخل و هم در خارج با حملاتی از جمله جاسوسی مواجه است.

مثلث وایمار چهارشنبه پس از دیدار وزرای خارجه خود بیانیه‌ای صادر کرد که یکی از بخش‌های به کمک امنیت و دفاعی به مولداوی مربوط می‌شود.

در این بیانیه آمده است: اعضا توافق کردند که به تقویت قابلیت‌های دفاعی و امنیتی مولداوی کمک کرده و از توانایی‌های آن کشور را در مقابل مداخله خارجی افزایش دهند.

مثلث وایمار که در اوت ۱۹۹۱ تاسیس شد یک ائتلاف منطقه‌ای متشکل از آلمان، فرانسه و لهستان است. هدف اصلی این گروه افزایش همکاری میان سه کشور و نزدیک‌تر کردن لهستان به اتحادیه اروپا و ناتو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha