۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85488284
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقام لهستانی خواستار تسلیح مجدد اتحادیه اروپا شد

تهران- ایرنا- «رادوسواف سیکورسکی» وزیر امورخارجه لهستان خواستار تسلیح مجدد اتحادیه اروپا در درازمدت و حضور انگلیس در ساختارهای دفاعی این بلوک شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه گاردین، سیکورسکی که برای دیدار با دیوید کامرون همتای انگلیسی خود به لندن سفر کرد، در مصاحبه‌ای با گاردین مدعی شد که تسلیح مجدد اروپا در بلندمدت که براساس آن انگلیس هم بتواند نقش یک متحد نزدیک را ایفا کند برای شکست جاه طلبی‌های امپریالیستی روسیه ضروری است.

وی همچنین خواستار رای اکثریت برای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و تشکیل تیپ مکانیزه پنج هزار نفری اتحادیه اروپا شد و خاطرنشان کرد که کشورش مایل است از یک طرح اتحادیه اروپا که مطابق آن اوکراینی های آواره از جنگ تشویق به بازگشت شوند، حمایت کند.

وزیر امورخارجه لهستان در عین حال ضمن حمایت از حق اوکراین برای حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه، استدلال کرد که غرب باید از حمایت محدود کی‌یف دست بردارد. این در حالی است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این بارها تاکید کرده بود که واشنگتن با استفاده اوکراین از تسلیحات ایالات متحده علیه روسیه مخالف است.

این مقام دولت ورشو در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به این موضوع که لهستان چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی می کند، افزود: سایر کشورها نیز باید چنین روندی را در پیش بگیرند.

وی این امر را مستلزم جهت گیری دوباره نظامی در اروپا دانست و تاکید کرد که ما در دوران صلح تنها بر روی پلتفرم‌ها و سلاح‌های با ارزش بالا و فناوری پیشرفته تمرکز کردیم. اما اکنون دریافتیم که به حجم زیادی از ابزارآلات با فناوری پایین نیز نیاز داریم.

سیکورسکی سپس تشریح کرد: ما پس از پایان جنگ سرد همه آن تاسیسات تولید تسلیحات ارزان قیمت را تعطیل کردیم. درواقع متقاعد کردن شرکت ها برای حفظ خط تولید موجود در ذخایر هزینه بردار بود. این بخشی از روند صلح بود. اما با نگاه به گذشته این امر اشتباه بود. بی تردید اروپا عقب ماند و پایگاه دفاعی و فناوری و صنعتی اتحادیه اروپا سال هاست که از کمبود سرمایه گذاری رنج می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha