استاندار خراسان‌شمالی: پرداخت تسهیلات مسکن در اولویت بانک‌ها قرار گیرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: روند کند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در استان نارضایتی‌های زیادی ایجاد کرده و بانک ها باید در بهبود این شرایط اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین‌نژاد روز شنبه در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: شهرستان‌هایی که محدودیت زمین دارند باید از دستگاه قضا و متولیان امر کمک گیرند تا هر چه زودتر سرعت گیرد.

وی بیان کرد: تاکنون روند پیشرفت نهضت ملی مسکن در این استان به خوبی پیش رفته و این روند باید ادامه داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک ها در این استان باید با سرعت بیشتری انجام شود و نباید ارباب رجوع در سردرگمی دریافت تسهیلات قرار گیرد.

افزایش ۲۵ درصدی بهای مسکن در خراسان شمالی

وی با اشاره به اجاره بهای منازل مسکونی افزود: اجاره بهای املاک مسکونی در مرکز استان در سالجاری ۲۵ درصد و سایر شهرستان ها کمتر اعلام شده و راه و شهرسازی کار کارشناسی را در تمام نقاط شهری برای فروکش کردن تب مسکن انجام دهد.

به گزارش ایرنا، سهم خراسان شمالی از طرح نهضت ملی تولید مسکن ساخت سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جایگاه دهم کشور قرار دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha