مجوز تاسیس چهار پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان صادر شد

همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مجوز تأسیس چهار پژوهشکده علوم بالینی ابن سینا، علوم و فناوری بهداشت، سرطان و پژوهشکده علوم اعصاب و سلامت روان در این دانشگاه صادر شد.

محمدمهدی مجذوبی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: به منظور توسعه نظام‌مند زیرساخت‌های پژوهشی، در سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به همدان موضوع مجوز تاسیس چهار پژوهشکده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان پیگیری شد.

وی افزود: پس از تصویب در کمیته‌های فنی و تخصصی معاونت تحقیقات و سایر کمیته‌های مقدماتی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در نامه‌های جداگانه‌ای توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه ابلاغ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ذیل هر یک از پژوهشکده های سرطان، علوم و فناوری بهداشت، بالینی ابن سینا، علوم اعصاب و سلامت روان سه تا ۶ مرکز تحقیقاتی پیش بینی و اعلام شده است.

مجذوبیی گفت: با صدور مجوز تاسیس از طرف شورای گسترش وزارتخانه، پژوهشکده‌ها جایگاه قانونی و حقوقی پیدا می‌کنند و در واقع از وزارتخانه، مجموعه دولت و مجلس به رسمیت شناخته می‌شوند و امکان تخصیص ردیف و بودجه ملی و ایجاد چارت و تشکیلات نیروی انسانی برای هر یک از پژوهشکده‌ها فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با کسب این مجوزها امکان تاسیس و ساخت زیرساخت و فضای فیزیکی با بهره‌مندی از بودجه‌های ملی و استانی فراهم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تاسیس پژوهشگاه مستلزم وجود دست کم سه پژوهشکده دارای مجوز است بنابراین با کسب مجوز این چهار پژوهشکده زمینه پیگیری برای تاسیس پژوهشگاه فراهم شد که در این راستا درخواست تاسیس پژوهشگاه ابن‌سینا تقدم وزارت بهداشت و درمان نیز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha