سفر به خراسان رضوی با خودرو شخصی ۳۵ درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- جانشین مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود مسافران با خودرو شخصی به این استان در روزهای یکم تا چهارم خرداد همزمان با آیین تشییع شهید جمهور، ۳۵ درصد نسبت به روزهای پیش از آن افزایش یافت.

امید نوری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۱۸۰ هزار مسافر در تعطیلات اخیر از روز یکم تا چهارم خرداد با خودرو سواری شخصی از دیگر استان‌های کشور وارد خراسان رضوی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس آمار تردد شمارها، در این مدت ۴۴ هزار و ۵۳۷ دستگاه خودرو سواری با پلاک دیگر استان‌ها از ۹ جاده ورودی، به خراسان رضوی وارد شدند.

جانشین مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: مطابق بررسی های صورت گرفته دستکم برای هر خودرو سه سرنشین در نظر گرفته شده که می توان اعلام کرد حدود ۱۸۰ هزار مسافر از سایر استان‌ها به خراسان رضوی سفر کرده اند.

نوری گفت: ۸۵ درصد از سفرها به خراسان رضوی و مشهد در طول سال از طریق جاده و خودرو سواری و ۱۵ درصد بقیه از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی و یا اتوبوس های بین شهری انجام می شود.

طول راه‌های خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این حیث جایگاه دوم کشور را دارد.

پس از اعلام شهادت رییس جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در روز سه شنبه، روز چهارشنبه همزمان با تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران سراسر کشور تعطیل اعلام شد و روز پنجشنبه نیز همزمان با تشییع و خاکسپاری رئیس جمهور شهید در مشهد خراسان رضوی تعطیل گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha