از انتقاد عدم جمع‌آوری زباله در میادین تا تاکید بر اجرای طرح توانمندسازی بانوان

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار می‌تواند در عملکرد و نظارت بر میادین و بازارها اثرگذار باشد، گفت: در بازدیدها وضعیت ناهنجاری در جمع آوری پسماند و ایجاد بوی نامطبوع در این مراکز شاهد هستیم که همه پسماندهای داخلی نیستند بلکه ضایعات برخی غرفه‌ها نیز در این میان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از شورای شهر، نرجس سلیمانی روز یکشنبه در دویست و سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از مردم برای تشییع پیکر شهدای خدمت، اظهار کرد: باید قدردان بزرگواری و وحدت ایجاد شده در کشور بود که البته مسوولیت‌ها را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: باید بازار به طور دقیق و منظم ضایعات کمتری در بسته بندی‌ها داشته باشد و ورود ضایعات به غرف که منافی با بهداشت میادین و خلاف قانون است آن چیزی است که نگران کننده است که تاثیر زیادی بر افزایش حیوانات موذی از جمله موش‌ها داشته و در فصل گرما می‌تواند کلونی موش‌ها را افزایش دهد.

سلیمانی تاکید کرد: عدم توجه به پسماند و جمع آوری آن بیماری‌های واگیردار ایجاد می کند و این یکی از گلایه مندی‌های حاضران در میادین تره بار است، پیش از این در مورد بی کیفیت بودن آسفالت در معابر نسبت به بزرگراه‌ها تذکر داده‌ام و در این میادین نیز باید به کیفیت آسفالت توجه شود.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میدان مرکزی یک فضای زنده است و برای تبدیل شدن به سرمایه پویا نیاز به برنامه ریزی دارد، یادآور شد: بلاتکلیف گذاشتن اصناف مستقر در میدان به دلیل عدم انجام وظایف توسط شهرداری تهران که نمی‌دانیم به دلیل عدم تجربه کافی و یا سوء مدیریت است، درست نیست و ضرورت دارد در مورد آن چاره اندیشی شود.

تاکید عضو شورا اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر از مردم برای حضور در حماسه تشییع پیکر شهدای خدمت به عنوان یک حضور وحدت آفرین، اظهار کرد: طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با کارشناسی‌های دقیق برای ارتقای کیفیت زندگی آنها در سال ۱۴۰۱ به تصویب شورا رسیده و پس از ۱۶ ماه شاهد عملیاتی شدن آن نیستیم.

زهرا شمس احسان افزود: اقداماتی که انجام نشده باعث نگرانی زنان سرپرست خانوار شده است روند پیاده سازی این طرح مهم بطور کامل متوقف شده و این در حالیست که یکی از موارد مهم در طرح استفاده از گروه‌های میان رده است.

وی با بیان اینکه مشکلات زنان سرپرست خانوار و گلایه مندی‌های آنها با عدم اجرای طرح افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: با توجه به جایگاه بالای زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی درخواست می‌شود جلسات شورای سیاست گذاری طرح به طور منظم برگزار و موانع بررسی شود.

شمس احسان ادامه داد: دستورالعمل‌های این طرح باید به تمام دستگاه‌های مسوول ارائه و گزارش اقدامات صورت گرفته به شورا ارائه شود امیدواریم گامی اساسی برای رفع معضلات زنان سرپرست خانوار و ارتقای کیفیت زندگی آنها برداشته شود.

تذکر عضو شورا برای زیر نظر گرفتن دبیرخانه کمیسیون ماده ۳۸ توسط معاونت مالی

رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتقال دبیرخانه کمیسیون ماده ۳۸ حل اختلافات معاملات فی ما بین شهرداری و افراد حقیقی و حقوقی از معاونت مالی و اقتصاد شهری به مرکز حقوقی کار درستی نیست.

میثم مظفر با بیان اینکه امیدواریم اتفاق تلخ شهادت رییس جمهور باعث قدردانی از افراد شود، ادامه داد: کمیسیون ماده ۳۸ حل اختلافات معاملات فی ما بین شهرداری و افراد حقیقی و حقوقی با حضور نماینده فرمانداری و شهرداری تشکیل می شود و اختلافات را حل و فصل می‌کند.

وی افزود: جلسات به صورت دو هفته یک بار و یا هفتگی به دلیل وجود پرونده های سنواتی برگزار می شود اما متاسفانه دو ماه است که این کمیسیون در هیچ یک از شعب سه گانه جلسه‌ای برگزار نکرده و دلیل این است که شهرداری اعلام کرده دبیرخانه از معاونت مالی و اقتصاد شهری به مرکز حقوقی منتقل شود.

مظفر تاکید کرد: به نظر می‌رسد انتقال دبیرخانه درست نباشد چرا که نماینده مرکز حقوقی به عنوان عضو غیرمستقیم در جلسه حاضر می‌شود اینکه دبیرخانه در موازنه نابرابر قدرت زیر نظر مرکز حقوقی قرار بگیرد اتفاق مدبرانه‌ای نیست از شهردار تهران می‌خواهم شخصا ورود کند و بهتر است دبیرخانه زیر نظر معاونت باشد و از وقفه بیشتر جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha