۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85489789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد ناوگان خدمات شهری بجنورد فرسوده است

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85489789
۸۰ درصد ناوگان خدمات شهری بجنورد فرسوده است

بجنورد-ایرنا- معاون خدمات شهری شهردار بجنورد گفت: ۸۰ درصد ناوگان خدمات شهری شهرداری بجنورد فرسوده و نیازمند نوسازی است.

مجید شادکام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اکنون ۱۱ دستگاه پرس زباله در شهرداری بجنورد فعال است که نسبت به سرانه خدماتی باید ۱۵ دستگاه باشد و ۸۰ درصد وضعیت موجود نیز فرسوده است.

وی افزود: فرسودگی ناوگان خدمات شهری و پایان عمرمفید ماشین آلات یکی از چالش هایی است که شهرداری بجنورد همواره با آن مواجه است.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد اضافه کرد: ماشین آلات مورد بهره برداری بالای ۱۵ سال عمر دارند و فرسودگی بالای آن مانع از کیفی سازی خدمات می شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان و بهره مندی از تسهیلات دولتی و اوراق قرضه در حال انجام است و امسال بخشی از تسهیلات در صورت بهره مندی از اوراق قرضه به خرید ماشین زباله، کامیونت، مینی لودر و تانکر حمل آب هزینه می شود.

براساس گزارش شهرداری بجنورد؛ برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید شمار ناوگان اتوبوسی در مرکز استان به ۹۰ دستگاه افزایش یابد و بر این اساس ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دیگر تامین شود.

اکنون ۷۰ دستگاه اتوبوس در شهر بجنورد برای جابه جایی شهروندان به کار گرفته می شود که تمامی این ناوگان به سن فرسودگی رسیده و نیاز به نوسازی دارد.

بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار مسافر با ناوگان اتوبوسی شهر جابه جا می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha