استاندار: ایجاد خط اعتباری ویژه حمایت از تولید کشاورزی مازندران پیگیری می‌شود

ساری- ایرنا- استاندار مازندران به مشکلات کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش اشاره کرد و گفت: ایجاد خط اعتباری ویژه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان از سوی بانک مرکزی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات مازندران که در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، به اهمیت انجام کار عملیاتی و به موقع به عنوان مهمترین رویکرد رئیس جمهور شهید اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی، به طور یقین امسال با افزایش تولیدات محصولات کشاورزی مواجه خواهیم شد، بنابراین از هم اکنون باید به فکر صادرات محصولات کشاورزی باغی شیلاتی از جمله سه میلیون تن مرکبات باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نظام مسایل صادرکنندگان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی و صنعتی مازندران احصا شده است.

وی با بیان اینکه گسترش دیپلماسی اقتصادی طبق چارچوب به عنوان مهمترین اولویت دولت سیزدهم توسط رئیس جمهور شهید عملیاتی شده است، ادامه داد: با توجه به وجود بازار هدف خارجی، ساماندهی صادرات محصولات تولیدی کشاورزی و صنعتی استان ضروری است.

استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که چرخه اضافه برای کشاورزان نباید ایجاد شود، توضیح داد: دست اندرکاران باید برای تولید محصولات جدید برای بازار های ایجاد شده، اهتمام کنند.

نوری بازار عراق برای محصولات کشاورزی و صنعتی مازندران را فرصت بی نظیر توصیف کرد و گفت: بازار کشورهای حاشیه دریای خزر و cis تشنه محصولات کشاورزی مازندران است.

وی خرید کشتیی کانتینر دار را از مصوبات دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به مازندران دانست و اظهار داشت: برای حل مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش، خط اعتباری ثابت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان از بانک مرکزی پیگیری خواهد شد.

استاندار: ایجاد خط اعتباری ویژه حمایت از تولیدات محصولات کشاورزی مازندران ضروری است

نماینده عالی دولت در مازندران راه اندازی پنجره واحد تجاری در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور ۶۰ هیات دیپلماسی کشورهای مختلف در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید نشان دهنده افزایش مراودات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در سه سال گذشته بوده است.

نوری با بیان اینکه همه موانع پیش رو صادر کنندگان به صورت موضوعی باید بر طرف شود، گفت : مسایل حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی را در مازندران پیگیری خواهیم کرد.

استاندار مازندران با توضیح این که با همکاری سازمان انرژی اتمی مشکلات کیفیت و ماندگاری محصولات کشاورزی باغی و همچنین مقابله با آفت مگس میوه حل و فصل می شود، تصریح کرد: در حوزه امنیت غذایی محصولات کشاورزی مازندران با عملیات پرتو دهی هسته ای حل و فصل خواهد شد.

نوری همچنین گفت: مشکلات رفع تعهد ارزی صادر کنندگان را از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

استان مازندران بنابر امارهای رسمی حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری و باغی دارد که سالانه به طور متوسط هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول از آن بردا شت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha