۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85489985
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استفاده چین از سگ ربات مسلح با هدف کاهش تلفات جنگی

تهران- ایرنا- چین در رزمایش مشترک با کشور کامبوج از سگ ربات مسلح استفاده کرده که به اعتقاد کارشناسان در افزایش کارایی جنگی و کاهش تلفات بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا، روزنامه گلوبال تایمز به نقل از کارشناسان گزارش داد که ارتش آزادیبخش خلق در جریان رزمایش مشترک چین- کامبوج سگ‌های روبات را اعزام کرده که نشان دهنده پیچیدگی فنی تجهیزات هوشمندی است که می‌تواند کارایی رزمی را تا حد زیادی افزایش و تلفات را کاهش دهد.

در یک مرحله تمرینی از رزمایش مشترک «اژدهای طلایی-۲۰۲۴»، نیروهای شرکت کننده چینی نوع جدیدی از سگ ربات را با وزن ۱۵ کیلوگرم و مجهز به سامانه سنجش زاویه فوق عریض چهار بعدی مستقر کردند.

با یک باتری و سامانه قدرت که دو تا چهار ساعت اجازه کار را می‌دهد، سگ ربات می‌تواند مانورهایی مانند حرکت به جلو و عقب، پرش و خم شدن را انجام دهد.

نوع دیگری از سگ ربات چین، یک دستگاه بزرگتر با بیش از ۵۰ کیلوگرم وزن است که می‌تواند ماموریت‌های حمله مسلحانه انجام دهد.

در یک مرحله تمرینی شبیه سازی شده که در آن چندین تروریست مسلح فرضی در ساختمانی پنهان شده بودند، سگ ربات که یک تفنگ تهاجمی QBZ-۹۵ را بر پشت خود حمل می‌کرد، پس از نفوذ به ساختمان رهبری حمله را بر عهده گرفته و به سرعت منطقه را پاکسازی کرد.

رزمایش مشترک «اژدهای طلایی» روز ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) در یک پایگاه تمرینی در کامبوج تحت عنوان «عملیات مشترک ضد تروریسم و امداد بشردوستانه» آغاز شد و همچنین به طور جداگانه در خشکی و دریا تمرین‌هایی را شامل می‌شود.

این رزمایش‌ها با محوریت نجات گروگان‌ها در مناطق شهری، حذف دشمنان در اردوگاه‌های کوهستانی و مبارزه با دزدی دریایی طی سه مرحله در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha