۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85490514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۶۶ هزار نفر از جمعیت روستایی زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

زنجان - ایرنا - مدیر بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم اکنون از کل جمعیت بیمه شده سلامت به تعداد ۶۰۵ هزار و ۴۲۴ نفر، ۳۶۶ هزار و ۵۱۶ نفر، بیمه شده روستایی هستند و ۹۹ هزار و ۷۱۰ نفر در دهک‌های یک تا پنجم به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

سعید کرمی زنجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از مجموع بیمه شدگان این اداره کل ۲۳ هزار و ۹۹۵ بیمه شده بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که در مجموع بیش از ۸۰ درصد رایگان بیمه شده‌اند.

وی اضافه کرد: در راستای تداوم پوشش بیمه پایه سلامت بیمه شدگان صندوق سایر اقشار پوشش بیمه پایه سلامت در سال جاری، افراد مجهول الهویه تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور، زندانیان تحت حمایت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و معتادان متجاهر همچون سال گذشته با رعایت مقررات و فرایند جاری تحت پوشش بیمه پایه بوده و هنگام بستری در بیمارستان ها با صدور معرفی نامه از مزایای بیمه سلامت برخوردار می‌شوند.

کرمی زنجانی ادامه داد: پوشش بیمه افراد دارای دهک های درآمدی یک تا پنجم جامعه کاملا رایگان است و از سوی سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیک تمدید اعتبار می شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد دارای دهک های درآمد ۶ تا ۹ با تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio.gov.ir نسبت به تمدید اعتبار یا بیمه خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha