مهمترین وظیفه حفاظت و اطلاعات دادگستری صیانت از سلامت و اقتدار دستگاه قضایی است

اراک - ایرنا - رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی گفت: مهمترین وظیفه حفاظت و اطلاعات دادگستری صیانت از سلامت و اقتدار دستگاه قضایی و همه عوامل مرتبط با آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مصطفی حیدری» روز دوشنبه در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره کانون و مرکز وکلای دادگستری استان مرکزی در اراک، افزود: یکی از برنامه‌های محوری دادگستری استان مرکزی، ارتباط و تعامل مناسب دستگاه قضا با مدیران و برنامه‌ریزان کانون و مرکز وکلا است.

وی بیان کرد: همکاری و تعامل مطلوب، منتج به کاهش مسائل و مشکلات و ارتقاء سطح کیفی فرایند دادرسی در دادسرا و محاکم می‌شود و حاصل آن بهبود و افزایش میزان رضایت‌مندی مردم است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی در رابطه با حیطه کاری نهاد حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، گفت: همه ظرفیت کاری برخوردی و مچ‌گیری نیست و اساس کار در همه ابعاد بر اساس پیشگیری و صیانت از همکاران و مرتبطین با دستگاه قضایی است.

بیشتر بخوانید:

۲۰ درصد وکلای استان مرکزی بیکار هستند

حیدری با اشاره به ضرورت آموزش‌های لازم و کاربردی برای وکلا و به ویژه برای کارآموزان وکالت، تصریح کرد: وکلا، هم شأن قضات هستند، بنابراین خواسته حفاظت و اطلاعات از هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا این است که آموزش‌های مفید و جامعی را برای کارآموزان وکالت و وکلای جوان در نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: انتظار است که وکلا با موکلین خود صادق باشند و تمام زوایای موضوع را برای آنان بازگو کنند تا موکل در جریان وضعیت حقوقی پرونده خود قرار گیرد و انتظار غیرمنطقی نداشته باشد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، امانت‌داری و رازداری را از موضوعاتی دانست که وکلا به خصوص کارآموزان وکالت به آن توجه کنند.

حیدری با اشاره به اهمیت حفاظت از حقوق عامه از وکلا خواست که در باب موضوعات اجتماعی روز همچون موضوع آلودگی هوا، واگذاری معادن و بیکاری طرح و ایده دهند و در حل مشکلات اجتماعی سهیم باشند.

یک‌هزار و ۶۰۰ وکیل در استان مرکزی دارای پروانه وکالت هستند.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha