۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85490526
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اردوی جهادی دامپزشکی در سقز برگزار شد

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبر: 85490526
اردوی جهادی دامپزشکی در سقز برگزار شد

سنندج-ایرنا- اردوی جهادی دامپزشکی در راستای حمایت از تولیدات دامی و کمک به معیشت روستاییان و دامداران، در روستای موسم آباد شهرستان سقز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سقز روز دوشنبه در آغاز برگزاری این اردوی جهادی در روستای موسم‌آباد این شهرستان اظهار کرد: واکسیناسیون ۹۵۰ راس دام سبک علیه بیماری های آبله و شاربن، ۳۵ راس دام سنگین علیه بیماری شاربن و واکسیناسیون پنج قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری در این روستا در حال انجام است.

آرام بحری ادامه داد: از دیگر برنامه های این اردوی جهادی برگزاری کلاس آموزشی- ترویجی برای اهالی روستا، سمپاشی بدن ۹۵۰ راس دام، سمپاشی جایگاه دام، پایش و بیماری یابی، توزیع تراکت و پمفلت آموزشی بیماری تب برفکی و تب کریمه کنگو، خوراندن ضد انگل برای سگ‌های صاحبدار روستا است.

وی توجه به زیرساخت های روستایی و تامین منابع مالی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با هدف توسعه پایدار و حفظ فرهنگ و اقتصاد و تضمین امنیت غذایی در دستور کار دولت است، افزود: در کنار دولت جهادگران بخش های مختلف هم در این زمینه فعالیت سازنده‌ای داشته‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سقز یادآور شد: جهادگران دامپزشکی هم در این روستا حضور پیدا کردند و در این اقدام جهادی به ویزیت و درمان دام‌های موجود در این روستا می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha