هدفگذاری برای ۴.۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به شعار سال مبنی بر رشد تولید با مشارکت مردم، گفت: امسال چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از این استان به کشورهای مقصد هدفگذاری شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی روز دوشنبه در این خصوص اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان صادر شده است که از افزایش بالای ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ماقبل آن برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی برای رشد تولید در واحدهای صادراتی هرمزگان، آغاز فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی جدید استان و همچنین محصولات کشاورزی، شیلات و صنایع دستی تدوین شده است که می‌توان در پایان سال به هدف تعیین شده دست یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: چین، کشورهای همسایه و دیگر کشورهایی که مراودات تجاری اعم از صادرات و واردات با هرمزگان را داشته‌اند، از عمده کشورهای هدف صادراتی ما هستند.

قاسمی ادامه داد: در سفر اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هیات تجاری اقتصادی هرمزگان به کشور چین نیز ۶ واحد قرارداد خرید ماشن آلات صنعتی به ارزش ۵۵ میلیون دلار بسته شد که این خود به توسعه صادرات غیرنفتی استان ما کمک می‌کند.

وی یادآور شد: در این سفر ۳۰ نفر از فعالان اقتصادی هرمزگان در قالب ۶ گروه در حوزه صنعت، شیشه، لاستیک، پلاستیک و ساختمان شرکت کردند.

استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن بزرگترین بندر کانتینری ایران، در جنوب کشور و کرانه آب‌های خلیج فارس و دریای عمان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha